Ik heb al 4 weken een ruis in mijn oren, vooral na zwemmen/douchen of bij stress/onrust. Hoe kan ik dit verhelpen?

Nooit last gehad van oorontsteking. Nog geen oordruppels geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je ergens last van hebt. Misschien dat je wat hebt aan de bron die ik heb toegevoegd. Daar staat alle informatie over oorruizen;)

Toegevoegd na 50 seconden:
Ja, natuurlijk heb je ergens last van, maar wat ik bedoel is dat het een kwaal kan zijn die gemakkelijk verholpen kan worden door bijvoorbeeld gebruik van oordruppels of iets dergelijks;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mogelijk is het een begin van tinnitus, maar het kan ook een andere oorzaak hebben. Ik denk hieraan omdat je er bij stress ook last van hebt. Aan de andere kant komen bij stress alle mogelijke klachten sterker naar voren dan normaal.
Voor de zekerheid zou ik sterke geluiden zoveel mogelijk vermijden (popconcerten en koptelefoon).
Ik hoop dat dit tijdelijk is want voor tinnitus is geen goede remedie, het enige is dat als je het accepteert je er minder door gehinderd wordt.