Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is 'dit' normaal bij een kneuzing?

ergens begin december had ik mijn enkel 'zwaar gekneusd'. Ik voelde een knak en het deed zeer. Ik ben naar de huisarts gegaan en moest gewoon veel rusten.

Altijd sinds dien voelde mijn enkel wat anders, als ik er op drukte voelde het net als toen hij dik was alleen wat minder erg.

Nu ben ik wezen zwemmen voor het eerst en het voelde niet goed. Ik kon niet spartelen zoals je met borstcrawl bijv. moet doen. Ik had het dus maar heel even gedaan -lees een meter of 3-5 - tot ik daar achterkwam.
Dit was afgelopen zaterdag.

Nu voel ik mijn enkel nog steeds. Het is geen onverdraagzame pijn of dat ik niet kan lopen, maar je voelt gewoon duidelijk dat er iets mis is.

Nu mijn vraag, is dit normaal bij een kneuzing? Ik heb nog geen ervaring met kneuzingen en wil niet voor niks naar de dokter.
Vandaar dus mijn vraag op goeievraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
644

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De 'knak' die je toen gevoeld hebt kan het scheuren van een gewrichtsband geweest zijn. (was bij mij het geval)Het duurt lange tijd eer dat zich hersteld. Mijn fysiotherapeut zei toen dat de omliggende spieren het werk van de gescheurde band moeten overnemen. Om die spieren aan te sterken moest ik er mee bewegen, liefst in het water. Dus wat jij gedaan hebt was niet zo slecht, alleen je hebt ineens te veel gedaan. Rustig aan beginnen is de boodschap en opbouwen met wat je aankan. Bij mij heeft het in ieder geval geholpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, gescheurde gewrichtsbanden kunnen terug vast groeien. Zo is het bij mij gebeurd.