Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een korst op mijn knie, jeukt echt super erg en het laat al een beetje los wat moet ik doen?

Ik ben dus van mijn skateboard afgevallen, waardoor er een hele grote korst op mijn knie zit, het jeukt echt heel erg en de korst laat een beetje los aan sommige stukjes/ kantjes, ook is de huid eronder licht roze kan ik een klein beetje zien, wat moet/ kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kan het beste helemaal niets doen, al is dat moeilijk vanwege de jeuk. De wond is bijna geheeld en de korst zal vanzelf loslaten.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Abcde
3 jaar geleden
+ Niet aan de korst peuteren anders beschadig je de huid weer en moet deze opnieuw beginnen met genezen. Met weer jeuk als gevolg.
Dat je korst gaat jeuken is juist een goed teken de wond is dsn nl aan het herstellen. Ik raad je wel aan om niet te krabben zo verklein je de kans op een blijvend litteken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding