Ik heb een korst op mijn knie, jeukt echt super erg en het laat al een beetje los wat moet ik doen?

Ik ben dus van mijn skateboard afgevallen, waardoor er een hele grote korst op mijn knie zit, het jeukt echt heel erg en de korst laat een beetje los aan sommige stukjes/ kantjes, ook is de huid eronder licht roze kan ik een klein beetje zien, wat moet/ kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Je kan het beste helemaal niets doen, al is dat moeilijk vanwege de jeuk. De wond is bijna geheeld en de korst zal vanzelf loslaten.
3 jaar geleden
Abcde
3 jaar geleden
+ Niet aan de korst peuteren anders beschadig je de huid weer en moet deze opnieuw beginnen met genezen. Met weer jeuk als gevolg.
Dat je korst gaat jeuken is juist een goed teken de wond is dsn nl aan het herstellen. Ik raad je wel aan om niet te krabben zo verklein je de kans op een blijvend litteken.