gisteravond hele dikke knokkels en erg pijnlijk, hoe kan dat?

niet mijn vingers maar de knokkels van je hand zegmaar, helemaal onderaan je vinger.

Toegevoegd na 1 minuut:
ook ben ik al sinds een lang half jaar erg moe en heb veel hoofdpijn, verder ook veel last van spieren en gewrichten alleen uit een reuma bloedonderzoek kwam niks. Dus toen die dikke knokkels kwamen was ik wel even verrast maar zou het geen fibromyalgie kunnen zijn o.i.d.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Met al je andere klachten er bij zou het wel eens fibromyalgie kunnen zijn.
Het is natuurlijk op het moment warm weer, waardoor je vingers ook wel kunnen opzwellen van vocht. Maar toch, enkel de knokkels wijst helaas eerder in de richting van fibromyalgie

Toegevoegd na 5 minuten:
De site hieronder is niet echt een bron, maar een forum met mensen met dezelfde klachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien vochtophoping. Ik zou toch nog maar eens naar de dokter gaan. Misschien moet je bloed op iets anders worden onderzocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Claire223, Wie zijn wij hier op G.V. om op afstand te kunnen oordelen dan wel bevestigen of jouw klachten fibromyalgie zou kunnen zijn. Mijn advies is dan ook ga naar iemand (zoek hulp bij iemand) die bevoegd is om deze diagnose te kunnen stellen en laat je door deze persoon behandelen of doorverwijzen. Dan weet je het zeker. Gissen is Missen! want als je met je knokkels klem zou hebben gezeten.. Ja dan had je een plausibele verklaring van je klachten hebben gehad.
Resumerend: Leg deze klachten bij je arts neer waar ze horen. Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou het op prijs stellen dat de minnaar dezes kan of wil onderbouwen waarom ik deze min verdien. Makkelijk om op de minknop te drukken maar des te moeilijker om er gemotiveerd commentaar bij te leveren.
Het zijn wel de symptomen die bij een tekenbeet horen, de ziekte van lyme, hierbij worden vaan spieren en gewrichten aangetast, wordt je minder sterk in je benen, zere keel, griepachtige verschijnselen, ontstekingen van div. organen, enz.
Maar het kan net zo goed iets anders zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@eddijst: Het zou kunnen zijn. Dit geeft toch geen houvast? Ik zou het aan de beoordeling van een deskundige (die het ter plekke kan zien en onderzoeken) overlaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor Tegenxinnig, daar heb je gelijk in en daar heb jij al terecht op gewezen in je antwoord,er wordt ook duidelijk gevraagd wat we denken dat het is, natuurlijk zijn we geen dokters, vandaar terecht, het zou kunnen zijn is ook de juiste term.
ik zie soms om me heen van die langdurige gevallen, waar de dokter maar geen grip op krijgt en in sommige van dit soort gevallen is het soms lyme, met die wetenschap kan er een geheel ander onderzoek beginnen.
En zo doe we allemaal ons best toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan jouw antwoorden ed twijfel ik zelden. En van deze invalshoek heb ik het niet bekeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijne pasen!