Hoe krijg je in godsnaam was-oordopjes uit je oor als ze tegen je trommelvlies schijnen te zitten?

oke ik heb een gigantisch probleem.
ik slaap met van die wassen buigbare oordopjes maar dat gaat altijd goed. Nu is er waarschijnlijk iets gebeurt (misschien komt t door de warmte, ik weet t niet) waardoor er een gesmolten is en helemaal op mn trommelvlies zit waardoor ik doof ben aan een kant! ik heb geen idee wat ik nu moet doen!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.8K

Antwoorden (6)

Ga a.u.b. naar de huisarts. Je kunt het wel proberen met bijvoorbeeld een tekenpincet. Maar blijft riskant, je kutn namelijk iets beschadigen in je oor. Sterkte en Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de sodemieter naar de dokter, want daar moet je zelf niet mee aan zitten poeren. Je kunt het heel voorzichtig even proberen met een pincetje, maar waarschijnlijk is de was in de oorholte uitgesmolten , en dan kun je beter niet zelf te veel gaan prutsen.

En volgende keer gewoon van die kneedbare of siliconen oordopjes gebruiken ; die zijn wellicht iets duurder, maar wel een stuk veiliger natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de dokter is dan sowieso de beste optie, als je zelf gaat proberen die was eruit te krijgen kan je je trommelvlies beschadigen en permanent doof worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij gaat nu de dokter bellen en als de bliksem daar heen en zelf geen gekke dingen doen. Je trommelvlies is een kostbaar bezit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een drupje zo zonnebloem olie kan sowieso geen kwaad,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk kan dat wél kwaad, en behoorlijk ook. Je weet niet of zijn trommelvlies is beschadigd door de was. Als dat drupje olie door een scheurtje van het trommelvlies in het middenoor terecht komt, kan juist dáárdoor gehoorbeschadiging optreden. Gevaarlijk advies, dus -1
Een collega van me had het zelfde met nieuwsjaarsnacht.
Wasbolletje iets te ver in de gehoorgang en ze kan er niet meer bij. je moet hier zelf dus echt niet mee gaan pulken om het er uit te krijgen.
De meeste voorwerpen veroorzaken geen blijvend probleem. Maar als er een voorwerp tegen het trommelvlies terechtkomt, kan het trommelvlies scheuren en het middenoor kan daardoor worden beschadigd. Dit kan erge problemen veroorzaken.

Ga dus naar de huisartsenpost. Na onderzoek van het oor, misschien met een instrument dat de gehele gehoorgang laat zien, zal de arts met een speciaal paktangetje het oordopje weghalen. Soms kan het voorzichtig worden opgezogen of wordt het oor uitgespoeld waardoor het met het water uit het oor stroomt.