Ik heb sinds 3 dagen last in de knokkels van mijn vingers, wat kan dit zijn?

Ik ben 16 jaar oud. Sinds 3 dagen heb ik last van de knokkels van mijn vingers. Als ik mijn vingers knak lijkt dit een beetje te helpen. heel raar want ik kon dit eerder geeneens en ik had er ook een hekel aan als anderen dat deden maar nu heb ik er dus minder pijn in mijn vingers door. Het is een zeurende pijn en word gelukkig niet erger als ik mijn handen gebruik. ik vraag me af wat dit is. moet ik me zorgen maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Ik heb dit ook, ongeveer vanaf mijn 14/15e jaar. Ineens komt het opzetten, meestal in de winter, maar soms ook in de zomer. Ik ben ermee naar de dokter geweest en die zei dat ik 'winterhanden' heb. Het heeft inderdaad met het vocht in de lucht te maken. Ik moet zo vaak mogelijk handschoenen aandoen, ook binnen. (Want binnen heb ik er ook last van, en ook wel eens aan mijn tenen). Ik moet ze warm houden, en een warme douche kan daarbij helpen. Ook een natte warme handdoek om je handen / vingers binden kan helpen. Meerdere mensen hebben hier last van en je hoeft je geen zorgen te maken. Het is niets ernstigs, het kan wel heel vervelend zijn :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je last blijft houden, even naar de dokter maandag. Lijkt me geen spoedgeval voor de weekendarts.
Ik heb ook wel wwna glopwn mwt pijn , waarvan ik dacht dat het wel over zou gaan, en de moeite niet was om naar de dokter te gaan: morgen is het vast beter.
Het bleek gewoon een hielspoor, niets ernstigs, maar wel doktershulp nodig om te genezen.
Kan bij jou ook zoiets zijn.
Maar laat je intussen niet gek maken door te gaan googlen, want dan kom je de gekste dingen tegen die wel eens van toepassing zouden kunnen zijn, de een al enger dan de ander, maar die niets met jouw knokkels te maken hebben
13 jaar geleden
knijp je je handen vaak tot vuisten? veel mensen doen dit uit stress en onbewust maar knokkels worden dan overbelast en gaan zeurend pijn doen. dit kan ook komen door schrijven of anders hand inspanningen zoals typen op de computer. maar blijft deze pijn een week aan houden, of wordt het echt heel erg dan toch even langs de dokter kan zijn dat knokkels ontstoken zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan te maken hebben met het weer en het vochtpercentage in de lucht.
Als je het niet vertrouwd zou ik even naar de huisarts gaan.