Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Piep in je oor

Hoe komt het dat als je thuis komt van een schoolfeest of een concert ofzo dat je dan savonds naar bed gaat, en dan de hele tijd een piep in je oor hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dit betekent dat je gehoor (tijdelijk) beschadigd is en dat je die toon (tijdelijk) niet meer kan horen, je hersenen proberen dit te compenseren door die toon dan zelf aan te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Artsen noemen dit een tijdelijke tinnitus. Als je pech hebt, of als je regelmatig zulke harde muziek (of ander geluid) om je heen hebt, loop je kans op een blijvende tinnitus. Da's geen pretje, want het is ongeneeslijk en je hoort dit geluid dan de rest van je leven.

Je kunt dit voorkomen door speciale oordopjes te gebruiken. Let eens op bij een popconcert of zo, de muzikanten en de technici hebben allemaal oordopjes in en dat doen ze echt niet voor niks.
Ik ken een popfotograaf die ze ook gebruikt. Hij zegt dat het heel vreemd is, maar met de speciale oordopjes voor muziek (je hebt ze voor allerlei soorten geluiden) heb je minder last van de volume van de muziek, maar je kunt wel gewoon een gesprek met iemand voeren.

Bij www.beterhoren.nl kunnen ze je meer vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, die dopjes zijn geweldig! Ik heb ze ook. Ze gaan straks weer lekker mee naar Pinkpop. Niet van die goedkope wegwerpdopjes, maar de iets duurdere die je bij de audicien koopt (of via internet: http://www.pluggerz.nl/Home/Durable.aspx)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!!
Hoe het komt , ,het komt door overbelasting vh gehoor meer dan zo 80 deci is al link jij bent dus daar gevoelig voor ,het wordt niet minder maar erger ,had ik het zelf maar geweten (vroeger)ik heb nu constant zoemen ruis in m'n oor dus jij moet uitkijken draag op pop concerten ,of waar dan ook waar herrie is oordopjes .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jep een tijdelijke gehoorsbeschadiging ofwel een tinitus (tijdelijke). Wel ermee oppassen want nu gaat het nog wel maar als je dit te vaak zonder bescherming doet, net zoals ik, dan kan het ook zijn dat het niet meer weggaat en zit je er voor je leven aan vast. Ik heb jaren in een discotheek gewerkt en erg dichtbij de boxen. Heb nu voor altijd een hoge piep en geruis in mijn oor/hersenen.

In de link kan je er veel over vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding