Sinds 4 jaar heb ik een frozen shoulder-shockwave,fysio,kijkoperatie,wekelijks een spuit in de schouder niets helpt wie heeft de gouden tip voor mij ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Wekelijks een spuit? Mijn orthopedist heeft me altijd gezegd dat te veel spuiten helemaal niet goed is, en op de duur niet meer helpt.
Wellicht is een chirurgische ingreep nog het enige overblijvende middel voor jou.
Je kan misschien eens kijken op de website van mijn orthopedist in België, wat voor jou de mogelijkheden nog zijn. Je kan eventueel dan ook contact met hem opnemen, voor verdere vragen.
Sterkte nog!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn man heeft vergelijkbare klachten, omdat onze huisarts geen voorstander is van spuiten heeft hij mijn man doorverwezen naar een zeer goede (mijn eigen ervaring) fysiotherapeut. Naast fysiotherapeut is deze ook erkend manueel therapeut en acupuncturist. Helaas kon hij het probleem niet verhelpen maar hij kwam wel met een mogelijke oorzaak; de verstandskiezen. Bij het 'doormeten' van de energiebanen bleken deze van invloed te zijn op de energiebanen in de schouder. Nu had de tandarts ook al gezegd dat het het beste zou zijn als ze getrokken zouden worden maar omdat mijn man van de kiezen geen last heeft moet hij daar nog eens goed over nadenken.
Misschien heb je iets aan dit antwoord, het klinkt mogelijk een beetje 'alternatief' maar zoals al eerder aangegeven heb ik veel vertrouwen in het vakmanschap van de betreffende fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er zelf jaren mee gelopen, de ene keer erger als de andere en na een fikse ontsteking fisio gedaan. Oefeningen gedaan om alles
Los te maken...hielp gedeeltelijk mAr nooit helemaal vanaf gekomen. Nou ben ik sinds 3 maanden intensief aan het fitnessen en dan met name schouders trainen op de apparaten en dit helpt echt erg goed, niet teveel gewicht maar wel lekker bezig zijn. En als je denkt dat je wat meer gewicht erbij kan dan gewoon proberen, 4 setjes van 12. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou ik het in de alternatieve geneeskunde gaan zoeken. Acupunctuur zou bijvoorbeeld best wel verlichting kunnen geven. Gecombineerd met wisselbaden en massages met kruidenolie. In die richting. Als de reguliere chemische geneeskunde niets uithaalt kan het in elk geval geen kwaad het op een natuurlijke manier te proberen.
Amadea