Wat moet je doen als het in je rug is geschoten en je kunt niet meer recht opstaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om hulp roepen

Het beste antwoord

Het klinkt raar want onmogelijk maar wat je moet doen is ontspannen. Dat lukt niet zo maar als je krom op de grond ligt of rondstrompeld. Zoek een liggende houding op een stevige ondergrond en probeer symmetrisch
te liggen en zoek in die houding ontspanning. Probeer daarnaast pijnstilling in te nemen want juist door de pijn verkramp je, onderdruk als het kan die pijn want dan lukt het je vaak beter om te ontspannen.
Maak zo snel mogelijk een afspraak bij de huisarts (voor eventuele pijnbestrijding of zelfs spierverslappers) en aansluitend met een fysiotherapeut. Hou jezelf warm (met warme douches, kleding en gebruik eventueel spiroflor)
Vermijd tillen en onverwachte bewegingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Proberen in beweging te blijven, paracetamol slikken, warme pittenzak of kruik op de plek, eventueel smeren met Perskindol of Tantum, plat op de grond of op je bed (zonder kussen) en je benen opgetrokken, bel evt huisarts of fysio voor meer tips! Sterkte!

Toegevoegd na 1 uur:
Tijdens vervelende maar onvermijdelijke bewegingen die zeer doen (bv: toiletgang) puffen.. mij hielp dat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord. Mijn vrouw had dit in de vakantie en we konden geen kant op. Advies was paracetamol slikken (zie bijsluiter) en in beweging proberen te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook ervaringsdeskundige.. helaas..
Ga liggen en laat iemand kussens onder je knieen leggen om je rug te helpen ontspannen.
Warme kruik helpt ook. Pijnstiller nemen bv Ibuprofren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is mij ook een paar jaar geleden overkomen. Tjeemig , het is net alsof je een zweepslag in je rug hebt gekregen. Ik kon toen echt helemaal niets meer ! (ook niet naar de wc) RAMP!!

Zo dan zeker òòk geen vraag stellen op GV site!!

Huisarts is gekomen en heeft toen pijnstillers medicijnen en voorgeschreven die de spieren konden verslappen.
Al met al, beslist geen LOL.

Toegevoegd na 5 minuten:
dus als antwoord op je vraag wat je moet doen.... huisarts bellen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Compensatieplusje van de perongelukte min !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
j
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm dan heeft ze het wel heel erg want een vraag stellen op gv lukt haar ook niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ha,GV bestond nog niet maar bij wijze van spreke, zò erg!
Het was dan ook `spit`maar dat heb je gelukkig niet begrijp ik.
Snelle beterschap!
Heb dat ook ooit. Liggen of lopen is het beste en spierverslappers slikken. Voltaren K kun je zo kopen en helpt wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bij mij weleens helpt is plat op de vloer gaan liggen,jezelf zo recht mogelijk houden en omrollen op je buik en weer terug,soms schiet het er dan weer uit.

Anders tegen een hekje gaan staan wat op (middelhoogte is) met je rug en achterover gaan hangen,ook dan wil het er weleens uitschieten.
Werkt dit niet dan rust nemen en niet bukken en tillen.
Pijnstillers zijn een oplossing als je niet teveel hoeft te doen maar bekijk het eens anders,door pijnstillers kun je weer meer maar de plek waar de pijn zit moet "ontlast" worden en dat gebeurd niet als jij pijnstillers neemt en weer verder gaat met je werk en veel bukt en tilt ;-)
Snap je mn punt ?