Ik eet overdag sochtends goed ontbijt,smiddags warme maaltijd +toetje maar savonds alleen sinaasappel, kan ik hierdoor slecht slapen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat kan ja. Waarom eet je 's avonds alleen maar een sinaasappel? Dat is veel te weinig. Eet dan op z'n minst een kom yoghurt erbij. Desnoods een cracker.

Yoghurt helpt je te ontspannen waardoor je beter kunt slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 's avonds te weinig eet, en je ligt met een rammelende maag in bed kun je daardoor misschien slecht slapen. Maar dan had je dat verband zelf al wel gelegd, dus ik denk dat het in jouw geval anders zit.
Ik denk dus dat het slechter slapen en je manier van eten los van elkaar staat.
Wat je kunt proberen is voor je naar bed gaat een beker warme melk, desnoods met wat honing of anijs. Niet veel calorieën maar wel lekker in de maag en je slaapt er lekker op (de meeste mensen wel tenminste).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste manier, om goed op gewicht te blijven, is verdeeld over de dag 6x te eten. Wat je nu doet, is 's ochtends een ontbijtje, dan een paar uur helemaal niets (= metabolisme is op zeer laag pitje) en dan de lunch (=metabolisme ineens opstoken). Dit is minder goed voor je stofwisseling, dan wanneer je vaker over de dag heen eet.

Om de 2 á 2,5 uur wat eten, houdt je stofwisseling mooi op gang en brengt regelmaat. 'S avonds, eet je veel te weinig. Als ik met 1 sinasappel van 's avonds 9 uur (voorbeeld) tot de volgende dag 9 uur moet doen, dan wil dat zeggen dat het lichaam 12 uur (!!) zonder eten is. Je gaat met een lege maag slapen. (vol is ook niet goed, het gaat hier om balans)

Hier vind je wat tips, en info over het belang van meerdere malen een (kleinere) maaltijd eten per dag, en hoe je zelf de balans kunt vinden.

http://www.nijebalans.nl/content/lifestyle.html

http://www.afvallen-weblog.nl/het-geheim-van-5-of-6-maaltijden-per-dag-als-goed-dieet-recept/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het. Een sinaasappel is niet gezond met al dat zoet. Dat werkt op in je buik geloof ik. Neem een glas water (helpt goed) en een biscuitje.