Ik ben er sinds kort achter dat ik moet niezen als ik chocolade of iets met mint eet ! Hoe kan dat en zijn er meer mensen die dat hebben ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26K

Antwoorden (5)

Dit is misschien een allergie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa!
Je bent niet de enige.
Ik moet altijd niezen als ik pepermunt of kauwgom met mint eet.
Dat is geen allergie maar een overgevoeligheid voor de stoffen die hier in zitten.
Niks ernstigs hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga altijd erg hoesten van chocola, door een overgevoeligheid. Welk stofje het precies veroorzaakt weet ik niet - van witte chocola heb ik het niet, dus ik vermoed de cacao zelf.
En toch kan ik de chocola niet laten liggen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken het probleem van allergie bij chocolade. ik heb het met soja en alle aanverwante van soja. lecitine e.d. en dat is met grote mate aanwezig in chocolade. van de cacou zelf heb ik geen last ik heb het bij meerdere dingen heb me ook laten testen op de allergie en ik heb een soja-allergie (mag geen chocolade dus) wat ik doe is het ook niet in huis halen en vrienden en kennissen en familie vragen liever bloemen mee te nemen en vooral geen chocolade cadeau te doen want ik moet niet niezen maar ik zit onder de uitslag zodra ik maar een stukje chocola heb gegeten. ook ik kan het niet laten liggen. dus beperk ik het met bovenstaande dingen. niet in huis halen en vooral vragen het niet cadeau te doen of zo, anders ben ik een week bezig met alleen maar kratsen en vol komen te zitten met uitslag. en zo heb ik dat met meerdere dingen want ze gooien bijna overal soja in, maar vergeten dat er mensen met allergieen zijn en ik vind dat ze ook wel dezelfde produkten kunnen maken met geen soja erin. er hebben op grote schaal veel mensen een allergie ontwikkeld voor soja, zo is mij dat verteld in het ziekenhuis. en dat komt omdat het nu bijna overal inzit. dus lijkt mij dat het niet zo gezond is als dat ze zeggen. ben bijna drie uur bezig met boodschappen doen omdat ik ook nog moet kijken op de etiketten wat erin zit. heb ik chocola gevonden waar het niet inzit dan op korte termijn hebben ze het recept verbetert en zit het er alsnog in. het word nu ook weergegeven bij allergie-informatie wat voorheen nog niet was. en het is zo lekker die chocolade en ook nog eens gezond voor de geest. dus waarom dan die troep als soja erin doen bij de chocolade waar het nog niet inzit. en daarbij gebruik ik bloedverdunners waardoor ik ook nog eens op moet passen met soja. dus mensen maak alsjeblieft chocolade voor mensen zoals ik en de vraagsteller want we kunnen zo moeilijk zonder. en wij willen ondanks alles toch ook onze vreugde ergens in vinden en een blije geest hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet bij chocola, maar wel altijd bij kauwgom of pepermunt. Dan moet ik eigenlijk altijd niezen. Sommige mensen kijken daar heel raar van op, maar voor mij is het heel normaal. Het prikkelt mijn neus, dat mint.
Maar bij jou blijkbaar chocola dus ook, dat kende ik dus niet :)
Hoe het kan? Toch een lichte allergie denk ik maar schadelijk zal het niet zijn lijkt me.
Ik eet dagelijks kauwgom, geen probleem, ondanks het genies :) (wel snotloos, als ik niet ook nog verkouden ben dan he!)