Vragen mbt Fibromyalgie?

* Ik heb de laatste tijd steeds meer kramp rond de hartstreek, heeft dit met FMS te maken?

* De dokter heeft gezegd dat de reumatoloog niks kan doen aan FMS terwijl er wel reuma in de familie is.. Is het verstandig wel naar de reumatoloog te gaan?

* Ik heb (nu voor 2e keer) last van melkachtige afscheiding uit mijn tepels terwijl ik niet zwanger ben..
Kan het zijn dat het met FMS te maken heeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hey,
Fibromyalgie is niet zomaar iets, als je het vermoedden hebt dat je dat zou kunnen hebben moet je niet op doktoren gaan wachten maar zelf het initiatief nemen en gaan kijken of er ook nog andere mogelijkheden zijn. Kijk een op de site van stichting B-12 tekort, er is een link aangetoond met B-12 en Fibromyalgie! Onderstaand hetgeen dat er op de site staat, maar je kunt er nog veel meer vinden m.b.t. fibromyalgie, en op het forum krijg je snel antwoord op gestelde vragen.

V.w.b de melkafscheiding.... kan verschillende oorzaken hebben, bijv. hormonen, maar kan ook duiden op ernstige aandoeningen. Dus zeker mee naar de arts !! en bedenk dat artsen ook niet alles weten, dus blijf zelf ook bij de les!

Voordat de diagnose CVS of fibromyalgie gesteld wordt, moet een tekort aan vitamine B12 worden uitgesloten. Veel (zo niet alle) van de klachten die bij CVS en fibromyalgie voorkomen, kunnen ook door een tekort aan vitamine B12 worden veroorzaakt. Als uit bloedonderzoek (serum B12) blijkt dat er inderdaad sprake is van een vitamine B12 tekort, zal eerst de behandeling met injecties gestart moeten worden. Pas als na langere tijd toediening van injecties de klachten blijven bestaan, kan eventueel de diagnose CVS of fibromyalgie gesteld worden. Uiteraard kan het ook voorkomen dat er sprake is van een vitamine B12 tekort naast CVS of fibromyalgie. Ook is uit onderzoek gebleken dat CVS-patiënten zonder tekort aan vitamine B12 baat kunnen hebben bij injecties.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kramp rond de hartstreek kan te maken hebben met fibromyalgie. Let wel... Rond de hartstreek, het is zeer onwaarschijnlijk dat deze ziekte invloed heeft op je hart.

Een reumatoloog kan inderdaad niets voor je doen. Als je reuma had was dat ongetwijfeld in bloedtests naar boven gekomen. Ga er maar vanuit dat je diagnose klopt.

de afscheiding uit je tepels komt niet door fibromyalgie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had er miss bij moeten zetten dat de diagnose al gemaakt is door de huisarts, aantal maanden geleden.. Ik moest me maar eens gaan verdiepen op forums zei hij.. Aangezien ik zoveel lichamelijke klachten heb zie ik soms door de bomen het bos niet meer 8-/
Bedankt voor je antwoord iig! P.S hart en vaat ziekte zitten ook in de familie..
Kramp rond de hartstreek kan heel goed te maken hebben met Fibromyalgie, want pijnen worden ervaren in je bindweefsels en spieren, en je hart is een spier.

Ik denk niet dat een reumatoloog je zal kunnen helpen. :(

In verband met de afscheiding uit je tepels zet ik hier het antwoord nog even dat ik je al gegeven heb.
Een waterige, melkachtige afscheiding bij een vrouw die niet zwanger is of borstvoeding geeft, heet galactorroe.
Galactorroe wordt veroorzaakt door een te hoge productie van prolactine, een hormoon dat de melkafscheiding stimuleert.
Het kan ook stress zijn, maar toch meteen een afspraak bij een arts maken!

Hieronder wat meer info, misschien heb je er iets aan: