pols gekneusd, wat te doen?

hallo? ik ging een rondje doen op de skatebord van een vriend en viel daarbij op mijn rug. ik kwam echter met mijn hand op de grond, dus mijn pols heeft alles opgevangen. ik kan hem nou moeilijk bewegen, het doet enorm veel pijn, wat kan ik het beste doen tot maandag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleine update: inmiddels 5 uur verder, de pijn is te heftig geworden, dus ik ga zo naar het zkh want dit gaat anders fout. Bedankt voor de tips, die hebben geholpen!

Het beste antwoord

Je beschrijft dat je hem moeilijk kan bewegen. Kun je je hand nog wel draaien? Lukt dat niet, dan zou ik me melden bij de huisartsenpost. De kans dat er wat stuk is, is dan vrij groot. Voor de verdere rest: paracetamol slikken 4 x per dag 2. Je pols hoger houden dan je elleboog en vooral niet vergeten je vingers te bewegen. Voorkomen dat alles stijf wordt. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Koelen is de beste manier om de pijn en de zwelling te verminderen. Doe wat ijsblokjes in een plastic zakje, wikkel hier een handdoek omheen en leg het op je pols. Baat dit niet, ga dan morgen naar de huisartsenpost om raad te vragen. Misschien zit er een breukje in een van de vele botjes in je pols.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed koelen en hoog houden (draag eventueel een mitella) bij eventueel vocht in de pols. Belast het niet te veel en probeer af toe je pols en hand een beetje te bewegen. Neem eventueel een paracetamol als de pijn ondraaglijk wordt. Suc6 en beterschap:D..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rust houden. Misschien alleen een kneuzing. Blijft pijn morgen bij opstaan en voelt je onderarm stijf? dan kan je naar een (weekend)huisarts. Bij een huisartsenpost/spoedeisende hulp zullen ze waarschijnlijk een brace om de pols/hand stoppen en je arm in een mitella.

Pas maandag kan er echt iemand naar kijken en evt een foto Van de pols maken.

Of je moet naar een academisch ziekenhuis met veel sportblesures in t weekend en veel expertice.