Ja, dat kan maar is natuurlijk niet altijd zo. Beknelde zenuwen in het ruggenmerg kunnen uitstraling geven naar de benen. Het voelt dan alsof je door pap loopt. Uitstraling naar armen kan ook, evenals problemen dat de plas niet meer opgehouden kan worden. Een nekhernia (want zo heet dat) is kenmerkend voor een vreemd gevoel bij het lopen. Vaak loop je dan ook iets voorover, omdat de zenuwen in de nek dan meer ruimte hebben en het gevoel daardoor minder wordt.

Alleen een onderzoek bij een neuroloog en mri scan kan uitsluitsel bieden.

Let wel, dit is natuurlijk geen diagnose maar een gedachte nav de summiere informatie in je vraag.

Toegevoegd na 1 minuut:
De aandoening hierboven heb ik zelf gehad, ik ben helaas dus 'ervaringsdeskundige'. Inmiddels spring en kickboks ik weer, dus het is heel vaak prima te verhelpen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Normaal geven nekklachten uitstraling naar de armen. Uitstralende pijn in de benen komt gewoonlijk uit de onderrug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er maar aan waar die nekklachten vandaan komen.
En advies er over is gevaarlijk.

Je kunt iemand anders niet van informatie voorzien
als je er zelf geen verstand van hebt.
Het menselijk lichaam is veel te ingewikkeld en iedereen reageert anders op allerlei prikkels en ook op pijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat snap ik maar ik kan best tegen iemand zeggen dat beenklachten ook evt vanuit de nek kunnen komen als er in de onderrug niks gevonden word. Mijn advies is ook altijd naar een arts gaan maar ik kan iemand hiermee wel op weg helpen!