Is het normaal om 4 maanden na een meniscusoperatie, waarbij het doorgescheurde deel verwijderd is, nog bijna elke dag pijn te hebben?

Ik ben inmiddels klaar met fysiotherapie en doe dagelijks oefeningen en wissel rust en beweging ook met elkaar af. Toch heb ik nog veel last van mijn knie. Ik vind dit wel vervelend, want ik wil binnenkort weer beginnen met fitness. Welke apparaten kan ik het beste vermijden? Ik wil zelf al niet gaan roeien, maar ben juist wel weer dol op de crosstrainer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Klaar met fysiotherapie, is nog niet klaar met revalideren. Zoals je zegt, je doet netjes je oefeningen. Maar bij dit soort operatie's kan je gerust een jaar uittrekken voor revalidatie.

Geduld is het enige waar je echt baat bij zult hebben, naast je oefeningen natuurlijk. Ik zou met fitnessen niet gaan squatten of iets dergelijks, maar dat zou je ook nog niet kunnen. Hou het bij lichte been oefeningen, geen gewichten. Als je fysio zegt dat roeien wel kan (is een lichte belasting) dan kan je daar rustig mee beginnen. Maar alles zeer langzaam opbouwen.

Ik ben wel bang dat je knie altijd een zakke plek blijft, en blessure gevoelig, maar indien je met geduld revalideert, beperk je dit zeker wel.

Succes, en geduld gewenst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt het beste niet op de loopband gaan rennen, maar wandelingen maken doet je knie wel goed. Die last aan je knie kan nog wel even blijven, ik heb er bijna een jaar last van gehad... Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet normaal om na 4 maanden nog pijn te hebben. Iemand in mijn familie is fysio en zelf eraan geopereerd. Na 5 dagen is hij weer gaan werken en na 2 weken ging hij weer sporten(toen nog wel aangepast dus niet hardlopen maar wel krachttraining). Zelf geen therapie gehad oid maar gewoon meteen belast op geleide van pijn. Alleen met been omhoog gezeten bij rustmomenten, geen krukken en na 1 maand compleet klachtenvrij.

Bewegen op geleide van pijn. Doet iets teveel pijn of heb je er erg veel napijn van (een beetje kan geen kwaad) dan niet doen en verder doen wat goed voelt.