Wat moet je doen als het je 2x in de rug geschoten is?

Zie vraag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het bij specifieke bewegingen gebeurde, zoals tillen: zorg dat je een tiltraining doet bij een fysiotherapeut.
Die kan je ook advies geven voor spierversterkende oefeningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij thuishoren in de rubriek
Persoon & Gezondheid,
gezondheid,
lichamelijke klachten

Het beste antwoord

2e keer is meestal gevolg van 1e keer.

Rust, warmte en spieren een beetje ontzien. Evt met warmtelamp. Is na een paar dagen weer over. Heet 'spit'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Naar de huisarts gaan voor een eventuele doorverwijzing naar de fysiotherapeut ofzoiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord +
Dan zit je net als ik, met spit thuis ... Dus vooral rustig aandoen maar wel blijven bewegen. Niet te lang zitten of liggen. Af en toe een stukje lopen. Ik weet het, het valt niet mee maar rust roest.
13 jaar geleden
Prima adviezen hier. Wil ik aan toevoegen dat je zeker naar een fysiotherpeut moet gaan. Die kan je adviezen geven om een derde keer te voorkomen. Want als je je verkeerd belast, kun je wachten op nummer 3!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon paracetamol of iets dergelijks nemen, zodat je de pijn minder verneemt en daardoor wat minder stram beweegt. Daarnaast is warmte ook goed. Neem een warm bad of warme douche. Vroeger waren er van die rode warmtelampen te koop. Misschien eens zoeken op een verkoopsite?