Ik ben de laatste tijd erg moe! Wat kan ik hier aan doen?

Ik weet niet wat er met me aan de hand is, maar ik slaap elke dag zo ongeveer 8 uur doe geen erg intensief werk! Wel ga ik bijna elke zaterdag uit en slaap ik rond een uurtje of 4 maar dan haal ik die slaap overdag wel in! Ik slaap elke middag wel 2 à 3 bij omdat ik zo moe ben hierdoor lukt sporten ook nauwelijks meer omdat ik al snel moe ben! Wat moet ik nou doen want ik word er helemaal gek van?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (9)

Ik werd zelf tot een maand terug ook snel moe en wou naar bed.. Sinds dat ik ga joggen voel ik me fitter en gezonder . En gezond eten zal ok wel effect hebben..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoppen met overdag slapen.
Op vaste tijden naar bed.
Op vaste tijden opstaan.
Ook in het weekend niet tot 12 in bed
Slaapkamer koel
Vaste handelingen voor je gaat slapen
Overdag iets actiefs doen
Elke dag naar buiten
Als je niet kan slapen bed uit en iets vervelends gaan doen.

Lukt het met deze tips nog niet, ga dan naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft te maken met je ritme. Het 8 uur per dag slapen is goed. De overige middagdutjes die 2/3 uur duren komen omdat je bent begonnen met een middagdutje te doen. Op een gegeven moment raakt je lichaam hieraan gewend en word je nu automatisch 's middags moe.
Zelf heb ik er ook last van, maar nu gaat het al iets beter nu ik mezelf gewoon dwing om 's middags niet meer te slapen.
& Inderdaad is gezond eten & sporten ook heel goed tegen dit probleem. Eerste instantie lijk je moe te zijn na het sporten, maar op een gegeven moment merk je het verschil!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
let goed op je voeding, en zorg dat je voldoende vitamines binnen krijgt!

Rust 1 keer een volledig weekend goed uit, dus even een keer niet stappen.

Als dit geen enkel effect heeft, dan raad ik je aan om het probleem voor te leggen aan je huisarts, want het kan namelijk diverse oorzaken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slaap kun je niet echt inhalen, al zeggen sommigen van wel.

Het aantal uren dat je slaapt is niet direct van belang, de tijd waarop je gaat slapen veel meer.

Als vuistregel kun je aanhouden dat uren die je voor 12:00 's nachts slaapt dubbel tellen: als je om 22:00 gaat slapen en 7:00 opstaat heb je het equivalent van 11 uur slaap gehad, daar rust je meer van uit dan van om 2:00 's nachts naar bed gaan en er om 13:00 uitkomen (ook 11 uur...).

Vroeg naar bed is het devies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien heb je last van bloed armoede je rode bloedcellen weken dan niet goed waardoor er niet genoeg zuurstof kan worden vervoerd. Daardoor voel je je erg zwak en vermoeid maar bij ernstige bloed armoede kun jezelfs kortademig worden bij een kleine inspanning wat normaal geen moeite kost. Vaak zie je ook erg bleekjes en jan het gepaard gaan met hoofdpijn,duizeligheid en het gevoel flauw te vallen. indien u deze simtomen heeft raad ik u aan een huisarts raad te plegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sowieso niet meer overdag slapen.
Als je niet goed slaapt kan je melatonine pilletjes kopen gebruik ik zelf ook kan gewoon bij kruidvat halen. Daarmee proberen in een goed ritme te komen en dan weer proberen te sporten zodat je energie op gaat en je weer kan slapen.

Succes hiermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk lichaam heeft alle vitaminen nodig.Dus volgens mij mis je een vitamin. Probeer eens heel veel soorten fruit te gaan eten.En veel bewegen natuurlijk.Dan voel je je vitter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De symptomen die je daar vernoemd zou wel eens een bloedarmoede kunnen zijn dan mag je slapen zoveel je wilt maar je blijft moe. Ook ben je zeer vlug moe als je iets doet zoals sport enz. Te lage hemoglobine dat zijn de rode bloedcellen die het zuurstof vervoeren door het lichaam. Als je daarvan te kort komt ben je continu moe en kan je ook zeer weinig concentreren en zelfs uithoudingsvermogen zijn ook erg laag.

Dit kunnen verschillende bloedziekten zijn zoals te weinig ijzer of zeer ernstige ziekten
zoals leukemie, of zeldzame ziekte als aplastische anemie of pna , itp enz... Daardoor raad ik je echt dringend aan om snel naar de huisarts te gaan en een bloedcontrole te laten uitvoeren. Je kan beter er vroeger bij zijn dan te laat.