Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Waarom krijg ik altijd schele pijn bij mijn slaap als ik in de zon zit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Misschien heb je Asthenopie Onder het woord asthenopie worden vaak klachten aangeduid, waar men niet altijd een verklaring voor kan vinden. Deze klachten komen vaak door een overspanning van het zogenaamde accommodatievermogen en/of door een forie (oogspierafwijking). Zie ook fixatie disparatie. De lijst van klachten is lang maar dat wil niet zeggen dat er vanzelfsprekend sprake is van genoemde oogafwijkingen als u deze klachten of enkele van deze klachten heeft. Ook heel andere oorzaken kunnen een rol spelen Klachten: Hoofdpijn boven de ogen, soms doortrekkend naar het achterhoofd, “schele hoofdpijn”. Lichtschuwheid voor zon, scherp zonlicht, TL licht of beeldscherm bron: Krans optiek

Wat bedoel je met schele pijn? Pijn kan worden veroorzaakt door het aanspannen van de spieren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100