Ik heb al een tijd last van een irritante kriebelhoest en een gevoelige keel. Weet iemand een goed huismiddel hiertegen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Meng een eetlepel honing met twee eetlepels citroensap en voeg hier een snufje cayennepeper aan toe. Honing verzacht de geïrriteerde keel, citroensap werkt ontstekingsremmend en levert vitamine C en cayennepeper stimuleert de doorbloeding in de keel waardoor het genezingsproces versneld.
Snijdt zes grote uien in stukken, meng deze met vier eetlepels honing in een kom en zet de kom op een pan met kokend water. Laat het geheel twee uur sudderen en zeef het mengsel vervolgens. Neem daarna elke twee à drie uur een eetlepel van het overgebleven vocht.
Laat vijf à zes kruidnagels in een kopje honing een nacht in de koelkast staan. Haal vervolgens de kruidnagels uit de honing en neem telkens een theelepel van de honing wanneer je een hoestaanval hebt.
Frambozenazijn (eventueel gemengd met een beetje vruchtensap) is een natuurlijke hoestdrank waar je ook mee kan gorgelen
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

keelsnoepjes eten, niet teveel, drop eten helpt ook wel. verder zou ik gewoon bisolvon gebruiken dat is het beste tegen verkoudheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warme melk met wat honing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het belangrijkste bij kriebelhoest en gevoelige/ zere keel is dat je je keel goed "smeert".
Of dit nu gebeurt met keelpastilles, hoestbonbons of andere snoepjes maakt eigenlijk niet zoveel uit. Als je er maar op kan zuigen.
Let er liever op dat ze suikervrij zijn en weet dat dure merken niet beter zijn dan goedkope eigen merk.
Veel drinken is ook belangrijk en smeert bovendien de keel ook.
Vermijdt "zure" producten als sinaasappelsap en koolzuurhoudende dranken zoals cola.
Melk met honing is een goede bekende, maar iets anders is ook prima.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als gewone huismiddeltjes niet (meer) helpen en na 1 a 2 weken je klachten nog niet over zijn, breng dan liever even een bezoekje aan je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een dikke siroop van water en (veel) suiker. Neem een paar slokjes en de kriebelhoest gaat over. Helpt vrijwel direct. Als je weg gaat neem dan wat suikerklontjes mee. Bij gebrek aan suikersiroop helpt dit ook prima. De klontjes gewoon in je mond laten smelten.

Sterkte!

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier heb je nog meer tips:

http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Kriebelhoest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet je de oorzaak?
werk je ergens waar het heel erg stoffig is?
heb je je laten testen op hooikoorts?(ik vraag dit omdat de planten nu beginnen te groeien en er pollen vrijkomen)