Als eerste uitzoeken wat de oorzaak is. Pas als je dat weet kun je er iets mee. Als het bv een knoop in je spieren is dan kunnen die er uitgemasseerd worden maar is het een hernia mag je weer niet masseren. Als je de oorzaak weet kun je het misschien ook voorkomen. Het kan namelijk ook spanning zijn of bv een verkeerde werkhouding. In ieder geval succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
simpel
je huisartsraadplegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt het dat je op de tocht gezeten hebt, dus door kou, lekkere warme col of sjaal om je nek, ben je er met een paar dagen vanaf !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede kinesitherapeut - kraker doet wonderen, die kan u ook zeggen waar het probleem zit , wat kan en wat zeker niet mag.Beter natuurlijk als je radio's of scanner hebt.

Als het heel erg is kan een accupurist in combinatie met de vorige ook helpen.
Ik heb iemand gekend die een hernia had in de nek, de
specialist plande een operatie binnen de 3 weken , doch
erg ingrijpend en gevaarlijk.Op dat moment was 1 arm verlamd door de geknelde zenuwen.Het was wel nog omkeerbaar.
De specialist had inderdaad kinesitherapie verboden.

Tenslotte heeft die persoon een speciale kraag gedragen, een voorgeschreven prothese

+ zachte massage van kinesitherapeut door los masseren
van de nek + naalden van de accupurist ( om los te maken en tegen de helse pijn )

Na 1 jaar ( door naar haar lichaam te luisteren) en alleen te doen waarbij ze zich beter voelde ( qua verzorging )was ze na 1 jaar terug oke.

De hernia is niet weg maar in haar geval heeft ze die operatie kunnen vermijden. De job van een chirurg is opereren.