Hoe lang duurt het voordat je huid hersteld is na een douchebeurt van 5 a 6 uur met intense jeuk over het hele lichaam van een paar dagen als gevolg=

Ik heb dus vanwege een kater, de donderdagnacht misschien wel 6 uur onder de douche gelegen, ik werd om 12 uur smorgens wakker onder de douche. Ik had ook veel teveel gedronken en nog overgegeven die nacht. Hoelaat ik onder de douche gestapt ben weet ik niets van. Na mijn kater die dag uitgeslapen te hebben kreeg ik savonds last van jeuk over het gehele lichaam. Dit met het gevolg dat ik 2 nachten bijna niet geslapen heb. Overdag was het wat minder.
Eerst dacht ik misschien wat verkeerds gegeten te hebben maar ik heb alleen water gedronken die dag en niks raars gegeten, alleen dingen die ik normaal ook eet. Na wat gezoek op internet bleek dus dat de douche weleens de boosdoener kon zijn en erg slecht is voor de huid. Hoelang duurt het nu voordat deze jeuk weggaat of hoe kan ik dit versnellen? Het is zo irritant.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou als de douche aan stond ,dan klopt er niks van je verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@eef, de douche stond aan toen ik wakker werd. Wat klopt er dan niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het trouwens verstandig om dadelijk een douche te pakken gewoon kort en niet te heet? of zal ik dat maar laten? Ik smeer trouwens sinds gister ook hydraterende gel en menthol poeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke gek douchet er nou 5 à 6 uur!? Wat een waterverspilling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je voor 6 uur lang slapend douchen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was ook niet de bedoeling, ik weet niet meer dat ik eronder ben gestapt. Alleen dat ik eronder wakker werd. Erg stom ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook in mijn bed gelegen. Hoelaat en waarom ik onder de douche gestapt ben weet ik niet meer, waarschijnlijk omdat ik over moest geven. Ik weet alleen nog dat ik de taxi ingestapt ben, niet meer dat ik die betaald heb of hoe ik in men appartement ben gekomen. Het lijkt me alleen wel sterk dat ik zo van de wereld nog mezelf ingesmeerd zou hebben met douchegel ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, maar stiekem moest ik een beetje grinniken.. wat drank al niet doet! Was het een warme/hete douche? Als het water gewoon 35 graden was of zo, lijkt het me hoogstens wat irritatie van de druppels.. als het heel heet was kan de huid wel een flinke opdonder gehad hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik dus eigenlijk ook wilde zeggen, ik heb begin 2010 water van 60 graden over me gehad en het is nog steeds niet genezen. Nog steeds vellige blaren en heel dunne, roze huid en pijnlijk als ik eraan kom, ondanks goed smeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het was denk ik geen hete douche, die staat altijd standaard op 37 graden ofzo. Volgens mij heeft hij niet heter gestaan. Ik denk ook niet dat het een echte verbranding is.
Kimath
13 jaar geleden
Volgende keer niet zo veel meer drinken in elk geval. Wat heb je aan een avond uit als je er niks meer van weet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de kater komt nog..... als de rekening van het waterbedrijf op de mat valt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan een avond als deze heb ik inderdaad niets. Heb er ook spijt van en voorlopig blijf ik ook van de alcohol af. De rekening van het waterbedrijf valt bij de beheerder van het appartementencomplex op de mat, gelukkig is het tot een bepaalde hoogte inclusief, hopelijk kom ik ermee weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je mazzel, van die rekening!

Antwoorden (9)

Smeer er een goede hydraterende creme op of eentje op oliebasis. Zo is je huid minder droog en kan het sneller herstellen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je had niet iets verkeerd gegeten maar wel iets verkeerd gedronken.
Eigenlijk is veel alcohol voor je lichaam puur vergif.
Je lever die een levensbelangrijk orgaan is helpt je ermee kapot.Vandaar wellicht die jeuk.
Geef je lever kans zich te herstellen.
Toch zou ik persoonlijk wel naar de huisarts stappen,je kan nooit weten of het niks anders is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kort onder een lauwe douche met een goed hydraterende douche gel na het douchen een body lotion of butter gebruiken het goed laten intrekken (ga gewoon een kwartier tot half uur in de ondergoed rondlopen) en doe dit elke dag zo word het snel minder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan gewoon weer even gaan douchen hoor ;-) water uit de kraan, voor zo'n lange tijd, tast je huid wel aan inderdaad. De jeuk die je voelt, is denk ik ontstaan, door het 6 uur lange gekletter van het water op je huid. Dit stimuleert namelijk de bloedsomloop, en hiervan kan je jeuk krijgen. Je huid is geirriteerd en reageerd hierop.

Het allerbeste kan je pure Aloë Vera (reformwinkel) lotion kopen en je daar goed mee insmeren, liefst 2x per dag. Is het zo over! Aloë verzacht de jeuk en kalmeert je huid, en hydrateert het. Het kan tevens geen kwaad je daar altijd mee in te smeren na een douchebeurt.

Komt wel weer goed hoor, gewoon niet meer zoveel
drinken ;-) Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoveel drinken was ik ook niet meer van plan. Aloe-vera heb ik hier staan. Zal ik zo na het douchen eens goed mee insmeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aloe-vera gel lijkt te werken, het is al stukken minder. Nu de nacht even afwachten.
Allereerst zou ik je een pak rammel willen geven dat je zo onverantwoord veel drinkt!! Wie weet wat er voor ergs had kunnen gebeuren. Verbranden onder de douche b.v.!

Ga niet weer douchen, maar drink veel water en/of karnemelk. De alcohol moet z.s.m. je lichaam uit.

Tegen de jeuk kun je het beste maizena gebruiken i.p.v. talkpoeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je huid is waarschijnlijk aangetast door de combinatie van teveel drank en te lange blootstelling aan (misschien wel te heet) water.
Daardoor zal je huid uitgedroogd en beschadigd zijn.
Ik raad je aan om even niet te douchen, zeker niet met zeep, en ook geen lotions of cremes te gebruiken waar alcohol in zit. (En dat zit in bijna alle.)
Waar je huis wellicht baat bij heeft is olijfolie, of nog beter, druivenpitolie. Helemaal natuurlijk en vrij van irriterende stoffen (waar cosmetische smeerseltjes meestal vol van zitten).
Maar de beste raad die ik kan geven is: ga naar de huisarts! Je bent toch niet voor niks verzekerd... (Toch?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huis=huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee er zit misschien nog genoeg alcohol in hemzelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voorlopig lijkt het al wat minder te zijn. Ik heb gewoon vandaag 3 keer ingesmeerd met hydraterende aloe-vera gel en 1x keer helemaal ingesmeerd met uiercreme? Er lijkt dus weer vooruitgang in te zitten. Morgen weer eens proberen te douchen.
Je bent lekker bezig geweest daar je geeneens meer weet wat je gedaan hebt.Misschien heb je wel onder een te hete douche gestaan en ben je verbrand.En heb je in die zes uur al het huidvet van je lichaam weggespoeld.Ik zou morgen eens naar de huisarts gaan en het hem laten zien.Misschien kan je vandaag bij een op zondag open zijnde AH-winkel of anders bij de zondagapotheek brandzalf halen om het te verlichten.En anders wordt het weer een prettige slapeloze nacht voor je.Student!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop calendula emulsie bij de drogist, van VSM, Meng dit met baby olie, 25% olie 75 calendula, smeer hier je huid mee in... de olie maakt je huid weer soepel, de calendula gaat de jeuk tegen en hersteld de huid... Als vervanger van calandula kan ook aloe vera van de plant worden gebruikt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
katers houden niet water.... :OP

je huid is droog van het laaaaaange douchen, en dat kan jeuken. smeren met een bodylotion voor de droge en gevoelige huid. baby olie kan ook.

verder veel water drinken, alcohol drijft vocht af.
aanvullen dus dat vocht! (maar wel op de juiste manier)

:)