Wat kun je doen tegen pijnlijke lymfklieren?

Heb noggal pijn onder de kaak en in de hals rechts. Kun je iets doen tegen de pijn???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afspraak is dinsdag pas, mrr morgen ga ik langs de huisarts voor iets anders maar zal dit ookwel even meldden.

Het beste antwoord

je lymfklieren zijn eigenlijk controle stations.
Ergens vlak bij is er een ontsteking, hierdoor vullen de lymfklieren zich met vocht om de infectie te lijf te gaan, Door het opzwellen van deze lymfklieren, gaan ze wat meer ruimte in beslag nemen dan gewoonlijk en dat gaat pijn doen.
Probeer achter de oorzaak te komen van de infectie ( heel vaak een slechte kies) en probeer dat te behandelen, is dit genezen dan nemen je lymfklieren weer hun normale grootte aan en is de pijn weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit was eigenlijk wel de duidelijkste antwoord, dankjewel ;D.

Andere antwoorden (3)

ibuprofen 400 mg daarmee word het wat minder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag geen ibuprofen meer, ben er gevoelig voor... En na vaak maagzweren te hebben gehad ervan 0.0
Jammer... Ik moet echt iets hebben om er van aftekomen, kan echt niet slapen zo dalijl!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag je wel paracetamol? dan misschien als je mag 2 of insmeren met dampo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dankjwel,, misschien helpt insmeren met iets wel! Kijken of ik vicks nog heb liggen :) dankje!
Als ik al jouw kwalen en problemen van de afgelopen dagen zo eens aanhoor, dan raad ik je aan om het boek in onderstaande link aan te schaffen.
Ik denk dat het voor jou heel verhelderend en misschien zelfs wel bevrijdend werkt.

Sterkte.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/handboek-voor-hypochonders/666864847/index.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehm, ik ben onderbehandeling van artsen hoor... Als het niks was geweest allemaal dan zou ik gek zijn ja. Maar dat ben ik dus niet en hou aub op want kheb echt pijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@NadiyaM: Dat zou vast wel, maar hoe kom je op het rare idee dat wij hier beter advies zouden kunnen geven als je huisarts? Bijna niemand van ons is medisch onderlegd, dus wij kunnen wel wat roepen, maar je arts weet er altijd meer van. Komt nog bij dat je huisarts ook op de hoogte is van eventuele allergieën bij jou en wij niet, waardoor antwoorden die wij jou geven misschien wel eens de kwaal kunnen verergeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het over een remedie... Zoiets bij een pijnlijke keel mss? Mss heb je dat ookwel voor dit. En domme reacties hoef ik dus niet. Je maakt me meer boos dan dat ik er iets aan heb. Jij ziet mijn ernst dus niet, en daarom kom ik vaak genoeg naar doktoren? Ik wil hier gewoon een tijdelijke remedie tegen dit. Wil namelijk fijn slapen als het kan... En nee hb geen allergieen ofzo.
Amadea
13 jaar geleden
NadiyaM: Er worden geen domme antwoorden gegeven, alleen jouw reacties zijn dom. Denk daar maar eens over na. Als je hierop gaat schelden zal het resultaat zijn dat de hele vraag weer wordt verwijderd. Dus dan heb je er helemaal niets aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NadiyaM: leg je vragen dan voor aan die artsen. Want je lijkt gezien je vragen zoveel problemen te hebben, dat een los antwoord hier op 1 van je klachten per definitie niet veel zal oplossen.
En dat iemand een boek over hypochondrie suggereert kan ik me gezien een aantal van je vorige vragen ook goed voorstellen. Misschien zou je het toch eens kunnen lezen, wie weet wat je eraan hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat?! Mn ouders zien zeker de ernst wel! Zit al 2 dagen thuis. Maar ik stel gewoon een vraag :s Ik krijg nooit echt antwoorden.. Weetje laat ook maar, word alleenmaar gestressder van jullie moet ik zeggen...
Haa. Dankjulliewel :)
Ben hypochonde.. Leeeuuukkk..
Daarom word er elke week mooi een dikke injectie in mn onderrug gezet, omdat ik niks heb... Leuk allemaal als je pass 15 bent ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat had ze uiteindelijk wel gedaan omdat ik haast niet meer kon staan, meer details...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarnaast kan ik je nog een heel simpele, vrij effectieve tip geven: Ga eens op tijd naar bed.
Voor een 15-jarige is het niet heel normaal om na 23.00 uur nog online te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwens mn moeder heeft diabetes dus heeft ze smorgens van zulke buien enzo... Daarom beldde mn broer mij af, alleen zie ik er niet vaak ziek uit. Alleen wallen maar dat heb ik een tijdje.. Dat was t dus. Tenslotte stel ik gwn VRAGEN.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee...
De oude aspirine (acetylsalicylzuur), dus niet paracetamol, heeft een ontstekingsremmende werking. Nadeel kan zijn dat de maag wat eerder last kan hebben van dit medicijn.
Antibiotica heeft volgens een tandarts bij een wortelontsteking geen blijvend effect omdat de ontsteking wordt ingekapseld en niet verdwijnt.