wat moet je juist NIET doen bij keelpijn?

Ik heb erge keelpijn met hoesten. Het.voelt schraal in mijn keel.
Ik dronk bijvoorbeeld gisteren warme melk en een collega zi dat je dat juist niet moet doen omdat het dan erger word. Zijn er meer dingen die je keelpijn kunnen verergeren en die je dus beter kunt laten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (1)

Keelpijn wordt niet erger door het drinken van melk: melk wekt iets meer slijm op, dat is niet ongunstig. Eigenlijk mag je gewoon alles eten en drinken. Scherpe dingen ( sambal etc) doen meer pijn , maar zijn niet schadelijk, het gaat tenslotte over een infectie of een irritatie van het slijmvlies. Keelpijn wordt er niet erger door.
Eigenlijk zijn er twee dingen die je NIET moet doen: praten en fluisteren. Gek genoeg is fluisteren heel slecht voor de keel, beter heel zacht praten. Zwijgen is het allerbeste.
Verder kan je de pijn verlichten met een snoepje, in feite maakt het niet uit wat voor soort. Een klein dropje helpt ook, vanwege het zoethoutextract, zout en de suiker; wybertjes of wat dan ook. Er zijn ook heel veel zuigtabletten die allemaal genezend heten te zijn maar in feite geen geneesmiddel zijn want ze werken gewoon met zout en suiker ( voedingssupplementen noemt men deze) . Het beste werkt nog altijd suggestie ( en hoge prijzen). Alles dat speeksel opwekt verlicht de pijn.
Keelpijn is een van die aandoeningen die 2 weken met dokter duren en 14 dagen zonder dokter. Gaat vanzelf over.