Zondag heb ik tijdens het zwemmen water in mijn oren gekregen en nu zit mijn oor al 3 dgn dicht. Uitspuiten laten mag pas na 3 dgn druppelen. Help?!

Mag je wattenstokjes gebruiken in je oren? Mijn vriend zweert er bij en mijn moeder zegt dat je het vuil in je oren juist verder duwt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

idd gebruik geen wattenstokjes
het uitspuiten zal helpen
eerst met de druppels eea zacht maken in je oor.
vervelend, maar heb even geduld en sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ga naar de drogist.. koop "audispray"... spuit in je oor... 10 seconden wrijven... en uitspoelen met de douchekop...

en je oren zijn weer schoon en open...

moet dit zelf 1 keer per 2 maanden doen en werkt geweldig!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wattenstokjes is alleen voor je oorschelp en heel subtiel in je oor te gebruiken....ga even langs de huisarts die weet wel wat hij je moet geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ha, ik snap precies hoe het werkt, ik ben zelf ook een moeder en zeg altijd tegen mijn kinderen dat ze die dingen zelf niet mogen gebruiken, maar gebruik ze zelf lekker wel

Je moeder heeft trouwens wel gelijk, als je een propje in je oor hebt, en je gaat "zomaar" zitten duwen met een wattenstaafje kun je het dieper duwen terwijl het juist op weg naar buiten is.

Als je echter heel voorzichtig bent kun je het misschien wel gebruiken om in ieder geval het vocht uit je oor te halen.

Mijn recept: neem een wattenstaafje, trek voorzichtig aan de watten zodat het wattenstuk ca 1 cm langer wordt (die wattenprop is voor mijn oor altijd veel te dik). Dat stuk dat je wat losser hebt gemaakt draai je tussen vingers tot een langwerping "tuutje". Daarmee ga je heel voorzichtig in je oor er draai je het wattenstaafje wat rond, als het goed is zuigt dat puntje nu heel goed vocht op ZONDER dat je alles naar binnen zit te proppen. Is de watten nat, nieuw staafje nemen.

Het enige waar je op moet letten is dat je de watten niet zo los trekt dat je met een pluk losse watten in je oor eindigt.
13 jaar geleden
neem een wattenstaafje die doe je in je oor waar je opening begint in het begin dan gebruik je het staafje als een soort hefboom om de opening open te doen en dan moet je je hoofd horizontaal doen en dan loopt het water weg of word in het wattenbolletje opgezogen.

het verhaal over dat wattenstokjes het vuil verder duwen is waar maar het is ook niet de bedoeling om het voor de helft in je oor te stoppen het is meer voor de oorschelp en de ingang van je oor schoon te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Horizontaal? Verticaal denk ik dat je bedoelt...
Wellicht heb je problemen met de 'afwatering' van je oren. De enige echte oplossing zullen trommelvliesbuisjes zijn. Dan bent je gelijk van alle oorproblemen af, maar kan je nooit meer water in je oor verdragen.
Voor mij was het de ideale oplossing, en om met een plug in m'n oren te zwemmen is niet zo erg.