Waarom is bij griep eerst je ene en dan je andere neusgat verstopt

Als ik ziek ben dan raakt altijd eerst mijn rechterneusgat verstopt en daarna mijn linker en dit wisselt nog wel is, hoe komt dit??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Bij griep heb je over het algemeen geen verstopte neusgaten. Dan ben je gewoon verkouden....

Antwoorden (2)

omdat je altijd nog door 1 neusgat ademt kan moeilijk 2 tegelijk dicht gaan zitten. het kan wel maar door ademen gebeurd het meestal niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op je zij ligt dan raakt het neusgat t dichtst bij t kussen verstopt. Als je dan op je andere zij gaat liggen dan 'zinkt' de verstopping naar de andere kant. Daardoor lijkt het misschien alsof er maar 1 gat verstopt is, maar even zo vaak, als je rechtop zit of op je rug ligt, zitten beide neusgaten verstopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehh waar baseer je dit op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt!!! Probeer maar eens als je neusgat verstopt is. Ik woel me een skag in de rondte. Ik zweer je, tis écht waar!