Sinds een tijdje (voor een pijnlijke knie en voet) heb ik laatst van haaruitval doordat ik Iprofen heb geslikt.

In de bijsluiter heb ik gelezen dat haaruitval alleen bij zwarte mensen dit voorkomt. Hoe kan ik haaruitval hebben bij Iprofen terwijl ik blank ben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Heb je toevallig veel stress gehad? Dat kan ook een oorzaak zijn van haaruitval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je zeker dat de haaruitval door de Ibuprofen komt? Haaruitval kan ook te maken hebben met stress, vermoeidheid of je hormonale huishouding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb ik al nagekeken en dat heb ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hormonalen huishouding kan je niet zien....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je daarmee?

Het beste antwoord

Ik heb de ene keer meer haaruitval dan de andere keer. Alsof ik soms in de rui ben;-) Soms is het ook weken best wel veel, en dan weer een tijdje niet zoveel. Het hoeft dus helemaal niet door de Ibuprofen te komen. Als je je zorgen maakt, moet je gewoon even contact opnemen met de huisarts. Maar je kan het ook nog even aan zien, zolang je niet merkbaar of zichtbaar minder haar op je hoofd hebt als je in de spiegel kijkt. Want dan zou ik wel meteen naar de huisarts gaan. Zijn je pijnlijke voet en knie al wel weer wat beter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig, misschien ben ik gewoon in de rui:) Nee, mijn knie en voet blijven zeer doen door een kneuzing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervelend, hopelijk gaat het snel beter. Bij mij helpt trouwens Paracetamol net zo goed tegen pijn, mits je het op vaste tijden gebruikt. Dus bijvoorbeeld 4x per dag (zo om de ca. 6 uur). Dan schijn je een soort "spiegel" (Zo noemen ze dat) van de medicatie op te bouwen. En Paracetamol geeft over het algemeen minder bijwerkingen.
Bij mij hielp dat aardig na een operatie en bij rugpijn. Beter dan Ibuprofen. Maar ja, iedereen reageert natuurlijk weer anders op medicijnen.

Andere antwoorden (2)

Het is nog maar de vraag of het een met het ander te maken heeft. Misschien ben je er wat meer op gaan letten, en ben je de - vrij normale - haaruitval die je elke dag hebt ineens aan die pillen gaan linken.
Wat ook kan is dat je in de periode dat je je niet zo goed voelde je haar niet zo vaak hebt geborsteld en alle haren er nu in één keer uitkomen ; ook dat kan schrikken zijn.

Nu is haaruitval al vrij zeldzaam bij Ibuprofen, en het kan natuurlijk altijd zijn dat je een nieuwe zeldzame bijwerking ontdekt. Dus als je ECHT niet anders kan concluderen dan dat de haaruitval te maken heeft met de pillen, kun je dat het beste melden bij de huisarts en/of apotheek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt proberen of vit B complex er verandering in brengt.