Wat help goed tegen spierpijnen?

Ik bn letterlijk oververmoeid en zit dus met spierpijnen in bijna elk spiertje. Me hele benen tot heupen onderrug schouders nek buiilk voelt strak aangespannen armen bovenarmen gewoon alles;s. Kruik helpt momentteel niet...
Een andere remendie misschien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door oververmoeidheid. Ik ben gewoon dood en dood moe en zwak maae moet naar school. Ben al een week thuis gebleven ookal met spierpijnen enzo. Hrt herstelde eindelijk begint het weer -.-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IJzer en b12 tekort??
Ben je vegetariër ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, mogelijk opnamestoornis... vandaag krijg ik de uitslag: )

Het beste antwoord

Lijkt mij het beste om eerst ens genoeg slaap te gaan nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Tijgerbalsem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ga ik niet over me hele lichaam smeren. Haha en ik hb een klein beetje... En met zulke stickers kun je niet slape
ga in een lekker warm bad... helpt bij mij altijd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij niet. Voel me dan net een robot. Alles word stijf!
Tijgerbalsem. Maar het help ook om je spieren wamt te houden. Probeer te blijven bewegen door de dag heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je eiwitten aanvullen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb een ijzer en b12 tekort.. ben onderbehandeling.
Zwemmen, een beetje in een warm bad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel bewegen! Je moet je spieren veel in beweging brengen dan gaat het sneller over! Een goede sport om al je spieren te bewegen zonder echt spieren over te belasten is zwemmen. Maar gewoon af en toe je spieren even los zwaaien, schudden of lopen is voldoende. Medicijnen raad ik persoonlijk af omdat ik het niet nodig vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met inspanning word alles erger, vandaar de spierpijn. Hb b12 en ijzee tekort. Bn onderbehandeling maar sinds kort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit al met vrij lichte inspanningen en houd dat dus in dat als je spierpijn hebt je niet in staat ben om iets te doen? Want ik raad toch aan om te bewegen, anders wordt het wellicht erger. Voor het tekort aan ijzer en b12 lijkt het me in jouw geval verstandig om óf goede voeding uit te zoeken óf toch medicijnen te nemen. Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krijg injecties van b12, en ijzertabletjess. Ben oa 15 jaar o.o lekker dan haha. En r ligt niet aan voeding. Opnamestoornis ofzo
1/zwem in extra warm water, heel rustig oefeningen erin doen
2/smeer met glucosamine van NOW,
3/neem veel rust
en als het lukt nu en dan op
4/de fiets/home-trainer 3x 5 minuutjes trappen.
5/luister naar rustige muziek
6/en soms gewoon alleen maar stil zijn, niks doen. probeer ook gericht
7/3x per dag 5 te minuutjes (met een eierwekkertje oid) alleen maar stil te zijn als meditatie of rustoefening
laat daarbij je gedachten als wolken voorbijgaan.
heel veel sterkte met opknappen!

Toegevoegd na 1 minuut:
o ja, en af en toe een wandelingetje maken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet sporten, maar gewoon de heledag in bed liggen stinken. Als je niet beweegt krijg je ook geen spierpijn. Gewoon de oorzaak wegnemen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus ik moet 2 maanden thuis zitten? Nee, oorzaak is b12 tekorr en ijzer. Ben in behandeling maar dat duurt ff voordat je iets merkt. Tot nu merk ik helemaal niks. :s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je t al hebt kan je het deze keer niet meer voorkomen... de vraag was hoe ze t kon laten genezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja een remedie.. moet namelijk slapen en zo kan dar dus moeilijk ...
Weer je spieren warm maken dus veel bewegen aldus sporten/fitness
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag is hier niet te beantwoorden. Er zijn vele oorzaken. En elke oorzaak heeft zijn eigen behandeling.
Een gebrek aan Calcium en/of Magnesium zou de boosdoener kunnen zijn, deze mineralen zijn vitaal voor de werking van je zenuwen, waardoor je krampen zou kunnen krijgen. Maar je hebt zelf in een reactie al B12 en ijzer genoemd.
Waarschijnlijk ben je al naar de huisarts geweest, en zo niet, hoogste tijd dat te gaan doen. Even bloedprikken en je weet al een stuk meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat nog even niet. Bn 15 en voorlopig nog maagd. ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed zo meid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hehe i'm sorry. Houden zo!!
Warm bad nemen en blijven bewegen :-) hardlopen of zwemmen.
Douchen/in heet bad. Masseren, blijven bewegen.