Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg je na overmatig slapen last van hoofdpijn?

Ik heb een b12 tekort en een ferrintine van >6, ik slaap soms wel tot 15:30 in de weekenden. Uitgerust denk je?! Nee!!! Door slapen verergeren mijn klachten... kan dat en waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
984
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te lang in bed liggen leidt bij de meeste mensen tot hoofdpijn, maar waarom? Zodra je uit bed komt, gaat het meestal over.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het menselijk lichaam lichaam is een complex chemisch systeem waarin regelmaat en het doen en tot je nemen van vitale zaken (= eten, drinken, daglicht, bewegen, slapen etc.) belangrijk zijn. Met die lange slaapmaratons breng je dat uit evenwicht, met als gevolg dat je lichaam protesteert.
Ik denk dat je hoofdpijn een reactie is op het lange tijd niet gedronken hebben, maar in ieder geval een signaal dat het 'de hoogte tijd' is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk wel dat ik het nu snap (:
Misschien dat ik daarom duizelig wakker word?!

Andere antwoorden (3)

Ik heb die b12 tekort ook en uitslapen ofzo doe ik niet want dan word het alleen naar moeilijker lijkt net of je dan gewoon niet kan opstarten ofzo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk ook eens aan koffie verslaving. Als je regelmatig koffie drink en in het weekend opeens een ander ritme hebt zou je wel een caffeine gebrek kunnen hebben. Dit veroorzaakt vaak hoofdpijn en andere klachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De 3 R en

Rust
Reinheid
Regelmaat

Klinkt ouderwets, maar is voor een mens nog altijd het beste.

Vooral die regelmaat kan jou helpen, want de ene dag slapen tot 8 uur en de volgende dag tot 15.30 daar worden veel mensen beroert van, ook zonder vit B12 tekort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja haha klopt denk ik ook wel, alleen moet ik wel liggen, anders ben ik te zwak op mn benen soms

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding