hoe kan je met mri fotos zien of er iets met menisus is?

ik heb vandaag mri scan gehad van beide knieen.
je ziet wel een beetje verschil als je de fotos naast elkaar houdt.
Maar waar zit de meniscus precies en waaraan kan je zien dat daar iets mee aan de hand is?
mensen ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De meniscus zit zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant in jouw kniegewricht dus links en rechts achter jouw knieschijf en jouw bovenbeen steunt op die kraakbeenkussens. Een MRI heeft de mogelijkheid om gedetailleerd de menisci te bekijken doordat het digitaal het weefsel in plakjes kan snijden. Als de arts dan laag voor laag de meniscus ziet, dan kan hij in verschillende lagen een scheurtje ontdekken. Ook vocht of bloed in de knieholte is herkenbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar heeft een specialist een immense studie voor gevolgd. Laat het fijn aan hem/haar over. Beter even de officiële uitslag afwachten.
Best kans als je een CD hebt meegekregen dat de 1e interpretatie van de radioloog daar ook op staat, heb je ieder geval al iets om naar te kijken...
Vooral niet al te druk maken nu, en gezonde benen gewenst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker. Beter dan met een scan. Dat zal ook de reden zijn geweest dat je een MRI hebt gehad.

Voor uitleg

http://www.fysio-groningen.nl/artikelen.asp?artikel_id=12