Was dit hyperventilatie?

Ik was aan het autorijden ineens werd ik niet lekker,
licht gevoel, kriebels over mijn lijf, tunnelvisie,
doorzichtige blokjes dansten voor mijn rechteroog,
pijn achter mijn ogen, met dubbele tong praten, tintelingen in vingers en hand en lip, en vooral een
harde hartslag die klopte in mijn buik.

Dit alles hield ruim 30 minuten aan.

Volgens de huisarts was het idd hyperventilatie, maar ik kan het niet geloven zo ineens.

De dag erna had ik nog steeds dat harde kloppende gevoel in mijn maag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Kan hoor. Dat is een zeer intense, angstige ervaring. Je zou zelf denken dat je op dat moment ernstige hartklachten zou kunnen hebben. Het komt voor bij angst, bij stress. Maar het gaat voorbij!

Heb je er al over gelezen? Hier een duidelijke link.

http://www.kring-apotheek.nl/zz/zz16.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja,

als je huisarts deze diagnose heeft gesteld kan je er vanuit gaan dat deze gelijkt heeft.

je huisarts heeft namelijk een opleiding moeten volgen om ziektebeelden en aandoeningen te herkennen en eventueel te genezen door middel van het voorschrijven van medicatie, een diagnose te stellen of je al dan niet door te verwijzen naar een specialist of instelling.
ook kan je huisarts tips of informatie geven.

dat dit niet de diagnose is waar je op zit te wachten is begrijpelijk, maar om dit niet aan te willen nemen is niet verstandig.

bovendien kunnen wij hier geen diagnoses stellen, en zijn al zeker niet meer medisch onderlegd dan je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn schoonvader heeft een keer hetzelfde gehad, na een zeer pijnlijk behandeling bij de huisarts. Hij zweette, had het koud, zijn handen tintelden, hij had pijn op de borst.

We hebben de ambulance laten komen, maar tegen die tijd hadden we zijn ademhaling weer gereguleerd. Voor de zekerheid is er een hartfilmpje gemaakt, waaruit bleek dat er gelukkig niks aan de hand was. Hyperventilatie, dus.

Een vriendin van me is eens flauwgevallen op een podium, dat bleek later ook hyperventilatie te zijn. Heel naar allemaal, maar niet schadelijk voor de gezondheid. Als je bang bent dat het nog eens vaker voorkomt, kun je een plastic zakje meenemen om in te ademen. Dat voorkomt dat je te veel zuurstof binnenkrijgt.