Omdat je minimaal 8 uur per nacht moet slapen wil je uitgerust zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het wel 'inhalen' ('goedmaken') en als je het maar 1x doet en verder goed slaapt, zal het weinig merkbaar zijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je tijd ook niet in kan halen die je gemist hebt met slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Technisch gezien heb je maar 7,30 uur slaap nodig. Dit komt omdat je een slaapcyclus van 90 minuten hebt.
Je kan je slaaptekort wel inhalen maar je merkt het niet omdat je of gevoelig bent voor een verandering of omdat je op het verkeerde moment wakker bent geworden.
Je hebt slaapcyclus en die duurt ongeveer 90 minuten. Je hebt een lichte slaap en een diepe slaap en de wisselen erkaar af. Als je in je diepe slaap wakker wordt voel je je heel duf en moe, maar als je uit een lichte slaap wakker wordt voel je je juist fit en vrolijk. Dus als je lekker wilt opstaan moet je dus dicht bij de 7,30 uur slaap wakker worden