Hoe kan het dat ik na het douchen jeuk heb op mn rug?

Alleen op mn rug,, en niet op me buik dus allergich voor die zeep kan nie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Antwoorden (10)

Misschien toch allergie omdat je je rug over het algemeen minder goed kan afspoelen en mogelijk toch zeepresten achterblijven.
Probeer het eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schimmelinfectie? Pityriasis versicolor zou het kunnen zijn. Onschuldig, maar vervelend. Te behandelen met selsun.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mischien door je shampoo of door de hitte van de douche waardoor je huidt uitdroogt en gaat jeuken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook weleens last van na te heet douchen. Gewoon effe koud afspoelen, dat helpt meerendeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Miss droog je je rug niet goed af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minder heet dochen en een ph vrij middel gebruiken dan droogt je huid minder uit. Gaat sneller over als je de huid met doche olie na doet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan een soort van eczeem zijn. Na het douchen is de huid zijn natuurlijke beschermlaag kwijt, en deze moet weer worden aangemaakt. Dit duurt een tijdje en in die tijd kan het jeuken. Met een ph-neutraledouchgel kan het minder erg zijn. Goed afdrogen is ook belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je rug niet goed afdroogt na het douchen dan droogt het water vanzelf op en blijft dat kalk uit het water op je rug staan,hierdoor droogt je huid uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke dag douchen met zeep is erg slecht voor de huid. Hitte is meestal, samen met de duur + frequentie van douchen en zeepgebruik de oorzaak.

Minder vaak en korter douchen, minder zeep gebruiken, slechts waar dit nodig is gebruiken. Na het douchen je rug in laten smeren met een vette creme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke dag douchen en zeker met warm water droogt de huid uit. De combinatie van warmte (jeuk is plaatselijke warmte) en die droge huid geven het jeuk gevoel.