De bloeddruk is niet normaal, maar wel gezond.
Hij is namelijk te laag (normaal: 120 / 80).
Een te lage bloeddruk kan lastig zijn (flauwvallen), maar is niet gevaarlijk en zelfs gezond voor uw hart en bloedvaten ;)!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zelf gemeten?

Het is een prima bloeddruk.
Het belangrijkste is de onderdruk, het 2de getal, als dat dik onder de 100 zit is het prima
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die bloeddruk is wat aan de lage kant maar zonder verdere klachten geen probleem. Daar kun je 100 mee worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan maar hoeft niet.

ben je zwanger is het hoger, meet je het in avond (na rust) is het lager.

je bloeddruk kan perfect zijn maar de waardes in je bloed niet.

alleen op deze cijfers afgaan zonder bijkomstige informatie en achtergrond kan dus niet verstandig zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze bloeddruk KAN goed zijn maar ook heel erg fout...

Belangrijk is om de bloeddruk te relateren aan leeftijd, gewicht en conditie..

Een voor een duursporter is deze bloeddruk prima... voor iemand van 250kg die zich nauwelijks kan verplaatsen is hij erg slecht.

Voor een kind van 12 is hij prima.. maar voor een opa van 80 weer niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem contact op met je huisarts als je je hier zorgen om maakt. Maar ga zeker niet zelf lopen 'dokteren'.