Waarom kan ik mijn oren niet klaren?

Ik ga in februari naar Amerika toe en heb al veel pijn in mn oren als ik van een berg afdaal. Ik lees veel over het klaren van je oren, maar als ik mijn oren probeer te klaren, komt er een felle pijn opzetten! Is er een manier waarop ik wel kan klaren? Misschien alternatieven voor klaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neusspray is ook een optie.

Antwoorden (2)

Ik zou dit even met je huisarts gaan bespreken. Die kan in je oor kijken terwijl je klaart, en zien, of daar een medische oorzaak zit voor de felle pijn die je voelt.
Een bezoek aan de keel-neus-oor-specialist zal waarschijnlijk op zó korte termijn niet meer lukken : jammer, dat je zo kort voor je reis je vraag stelt....

En dan ook even vragen of het zin heeft die oordopjes van de ANWB aan te schaffen - persoonlijk heb ik daar geen ervaring mee, maar 'baat het niet, het schaadt ook vast niet...'Neusdruppels zijn meer een optie als je verkouden bent, maar als jij het altijd hebt als je drukverschillen op je oren hebt, denk ik niet, dat dat veel uit zou maken bij jou.

Dus even langs je dokter!!
Veel plezier en een fijne tijd in Amerika!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien uitspuiten bij de huisarts, misschien zit er wel een oorontsteking te werken. Met een oorontsteking mag je eigenlijk niet vliegen, dus ik zou maar snel naar de dokter gaan. Als je last blijft houden kun je wel oordruppeltjes krijgen van de dokter, die werken een soort verdovend. Heb ik ook gehad toen wij moesten vliegen naar Amerika en ik oorklachten had! succes.