is een oude vocht plek(van ruim ''5/6jaar'' schadelijk voor de longen van een pasgeboren baby??

Toegevoegd na 2 minuten:
er is ooit een lekkage geweest in die slaapkamer en dat is dus allang verholpen, maar nu wilde ik dus weten of dat nog schadelijk kon zijn voor een pasgeboren baby.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat bedoel je met vocht plek? waar zit die?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat dacht ik ook al nelly3, ik denk op de muren als ik de vraag zo lees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na de toevoeging snap ik 'm ook :)

Antwoorden (5)

Je bedoelt in het kinderkamertje? Maar ik neem aan dat je dat kamertje fris hebt opgeknapt voor de komst van de baby. Dan zijn er geen problemen meer. De klacht is verholpen. Dat is het belangrijkste. Dus klaar.

Vaak heb je nog 'n muffe lucht of een lelijke rest-plek op het behang/plafond. Al je dat toch nog niet hebt weggewerkt, doe het dan snel. Ligt die kleine in een heerlijke, frisogende kamer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het alleen vocht is en geen schimmel niet.
Zorg dat het kamertje goed gelucht wordt, dagelijks de ramen open zetten en ook de verwarming af en toe aan (niet tegelijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die vochtplek droog is, zal het niet zo'n vaart lopen dat het giftige stoffen afscheidt, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen, vooral omdat het hier om een baby gaat met tere longetjes.
Als zich op die vochtplek toch nog levende schimmels bevinden, dan kunnen die schimmels ziekmakende (zelfs kankerverwekkende) stoffen afscheiden. In dat geval moet je de baby daar nog geen minuut neerleggen, dat zou zeer gevaarlijk zijn.
Om er zeker van de te zijn dat eventuele schimmels dood zijn zou je de vlek kunnen schoonmaken/behandelen met bleekwater. Je kunt het aanbrengen met een spons of kwast en een tijdje in laten trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de vlek al 5 jaar gedroogd heeft, is het niet meer schadelijk. Wel raad ik je aan om de vlek te behandelen met voorstrijk voor vlekken (Alabastine) en over te schilderen met een fris kleurtje.
13 jaar geleden
Als het droog is, niet meer lekt en er zit geen schimmel in, dan is er niets meer aan de hand dan dat het lelijk is.