Hoe kan het dat ik wazig wordt in een normaal lokaal met gesloten ramen? Andere mensen hebben hier geen last van.

Als ik in een lokaal zit met gesloten ramen wordt mijn denkvermogen als snel aangepast(langzamer), en word ik suf.
Ook tijdens gitaarles, als ik stil moet zitten, wordt ik vaker suf, letters wazig etc. Als ik kan bewegen heb ik van dit verschijnsel geen last.
Als ik hierna iets eet , kom ik weer uit mijn waas.
Maar het heeft geen nut om van te voren veel te eten want dat doe ik altijd al.

Ofwel zit ik in een lokaal met(weinig verse lucht) en zit ik stil dan wordt ik meestal wazig.

Waar zou dit aan liggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Klinkt toch echt als zuurstof te kort, meer mensen hebben daar snel last van.
Oplossing is een raampje open, maar ja als je met veel mensen in een lokaal zit is dit vaak niet mogelijk, die vinden het dan snel te koud.

Jezelf eens uitrekken en wat wiebelen en draaien helpt meestal wel, al is het tijdelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordat je 'bezig' bent, lichamelijk gezien, (eten, bewegen) word je lichaam wat je stof noemt geactiveerd, op het moment dat je stil moet zitten, ben je waarschijnlijk passiever waardoor je lichaam minder geactiveerd wordt en door het passief zijn je in een toestand komt die door velen als een soort van 'zweven' benoemd wordt. Dit houdt echter gewoon in, dat je gedachten/geest in een soort van voorslaap toestand terecht komt, kan mede zijn omdat je je op dat moment niet focust/verveeld(?) en dus minder geconcentreerd bent. Het is mss handig voor je om concentratie- verhogende oefeningen te leren, zelf verloor ik vaak mijn interesse omdat de leerstof niet interessant genoeg was, en dan kwam ik in een soortgelijke toestand.

En maar dat is mijn eigen ervaring, scholen hebben met name in de winter warmere lokalen waardoor je ook eerder in die soort slaaptoestand terecht komt, hoewel de laatste zomers ook niet echt bevorderlijk waren voor lekkere frisse lucht in de lokalen.
Mensen leren het best in een wat koelere frisse omgeving, helaas heb jij dat zelf niet voor het zeggen, en zul je dus gedurende je schooltijd/stilzit tijd een manier moeten vinden om het wazige gevoel kwijt te raken. Persoonlijk denk ik dat het een combi is van warmte, minder zuurstof, en concentratie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je last van gebouwgerelateerde klachten (sick building syndrome), de een heeft er veel meer moeite mee als er in een gebouw b.v. nooit een raam open kan dan de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak heb je dit soort klachten ook als je oververmoeid bent (dus bijv. te vaak te laat naar bent bent gegaan) of als er een griepje zit te werken. De frisse lucht houd je dan scherp, maar als die er niet is kak je in en krijg je een soort trage waarneming, waardoor het lijkt of alles in slow-motion gaat!