podotherapeutische zolen

Al geruime tijd draag ik zolen van een podotherapeut. Ineens kreeg ik last van zeer dikke enkels. De zolen werden vervangen, maar daarmee is het probleem niet verholpen. Ik wil graag weten of meer mensen die ervaring hebben en hoe de zolen zijn aangepast. Nu draag ik geen podozolen meer en de klachten zijn volledig verdwenen! Ik draag nu vaak uiterste comfortabele Wolky-schoenen, hier zit een prettig wisselbaar voetbed in, dat ook in andere schoenen gebruikt kan worden. Dit vermeld ik er even bij om aan te geven, dat de dikke enkels niet komen door medische oorzaken. Het is jammer, dat die dure podozolen ongebruikt in de kast liggen, dus tips hoe eventueel de zolen aangepast kunnen worden zijn welkom. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb geen ervaring met zulke zolen, maar wel met opgezette enkels, het _zou_ kunnen zijn dat je met die zooltjes net iets anders loopt, waardoor de spieren in je kuiten zich minder spannen en ontspannen. En juist die functie is belangrijk om de 'vaatpomp' in gang te houden, die zorgt dat vocht goed wordt afgevoerd. (Dan zou je bijvoorbeeld na een nacht slapen al iets minder opgezette enkels kunnen hebben, en na een dag lopen, zitten, staan weer meer.)
Dus misschien dat dat het verschil maakt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het lijkt me dat de drukpunten van je voet dan niet goed gemeten zijn. Want het is nogal een heftige reactie, die dikke enkels!

Is bij het aanmeten van die zolen een meting gedaan in een "gel"plank? Zodat gemeten kan worden hoe diep je voet overal inzakt? En op een spiegelplaat, waarvan de resultaten gelijk op de computer te zien waren??

Ga in ieder geval terug naar je podo. Met deze klacht. Want het is duidelijk dat er iets niet goed zit. Moet je dan ook niet meer voor betalen, want de aflevering is niet naar wens.

Goeie tip van je, die Wolky schoenen. Ik ga er eens naar op zoek. Ken dit merk helemaal niet.