ik geloof dat het eraan ligt dat je te weinig suiker in je bloed hebt.
daar gaan je hersenen op reageren (ze krijgen opeens geen suiker meer) en veroorzaken zo de koppijn.
een soort afkickverschijnselen dus eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Afvalstoffen in je lichaam worden minder goed afgebroken en uitgescheiden waardoor je hoofdpijn krijgt en je misselijk voelt.
Ook moet je goed (water) drinken, van uitdroging kun je ook hoofpijn krijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik geleerd heb van dieet zonder koolhydraten is dat je hersenen niet zonder glucose kunnen.
Daarom moet je altijd minimaal 15-20 koolhydraten per dag
binnen krijgen.
Drinken is ook belangrijk,denk maar aan de mensen die een kater krijgen door overmatig bier drinken hetgeen vocht
onttrekt aan de hersenen.
Goed middel om kater tegen te gaan is dan ook vóór het slapen een (groot)glas water.
Kan wel eens lastig zijn als je maag al vol zit met bier....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je lichaam niet voldoende stoffen uit je voeding heeft kunnen halen.
Jouw lichaam verbruikt dus meer dan dat je op dat moment binnen hebt gekregen.

Hoofdpijn kan verholpen worden door:
Voldoende nachtrust
Voldoende eten en drinken opnemen
Voldoende lichaamsbeweging en frisse lucht
Het gebruik van alcohol, chocolade, koffie en tabak beperken
Massage van de monnikskapspier

Toegevoegd na 36 seconden:
Hoofdpijn zit niet in de hersenen, die zelf niet voorzien zijn van pijnzenuwen, maar in de structuren rond de hersenen, zoals de bloedvaten, de hersenvliezen, de aangezichtsspieren, de neusbijholten en de huid.