Wat is wijsheid bij herstel van een gekneusde ledemaat?

Begin december heb ik mijn pols zwaar gekneusd. Het genezen ging langzamer doordat ik met mijn eigenwijze hoofd ondanks de pijn en ongemakken gewoon fulltime door bleef werken en er zelfs wegens de drukte nog een schepje bovenop deed etc. etc. (wat nou rust geven???)
Hierdoor uiteraard mijn andere hand overbelast.

Echter, het begint nu toch wat op te knappen ik heb alleen grote moeite om te bepalen wat ik al wel en nog niet kan. Is dit een kwestie van gewoon af en toe proberen en toch regelmatig tegen je grenzen aanlopen of zou ik hiermee naar een fysiotherapeut ofzo moeten?

Hier bovenop ben ik ook nog eens zeer moe omdat ik gewoon de afgelopen 1,5 maand teveel van mezelf gevraagd heb. (ook nog eens alles lopend doen zoals boodschappen, naar het werk, etc. omdat fietsen en autorijden geen optie was)
Show must go on, nietwaar? Niet toegeven dat je tijdelijk 'onthand' bent!

Iemand hier ervaring mee? Moet ik maar gewoon afwachten (doe het nu dus eindelijk ECHT rustig aan) of zijn er andere mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.8K

Het beste antwoord

Ik wil je niet teleurstellen, beste vriend maar kneuzingen zijn pijnlijk, duren vaak weken zo niet maanden. Maar het hoopvolle is; het gaat over door niet extra te belasten, juist rustig aan wat doen, wat je op dat moment ook kan. Het waarschuwt van zelf als je teveel van je vraagt. Sterkte en spoedige beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hierin is maar één advies mogelijk, precies zoals jij het zelf ook zegt: Doe het rustig aan!

Bijna met alle fysieke klachten is rust een van de beste remedies. Je bent niet voor niets 'ziek'. Dat betekent dat je lichaam tijd heeft om te herstellen en wanneer jij je lichaam negeert zal het herstel veel langzamer gaan of je krijgt er zelfs andere klachten door.

Neem een weekje vrij o.i.d. en zorg dat je zo min mogelijk je pols belast. Goed slapen en goed uitrusten dus.

Sterkte nog!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft geen verwijsbriefje te hebben voor de fysio. Je kan zo een afspraak maken en hij/zij kan gelijk al een eerste diagnose stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kneuzing wil zeggen dat er bloedresten in het (spier-) weefsel zit en dat duurt een tijd voordat het weer opgenomen wordt uit het weefsel. Dat heeft tijd nodig en altijd langer dan je denkt. Neem er de tijd voor en ben geduldig. Doe geen gekke dingen en dan komt het goed.