Kan fysiotherapie pijn aan knie verminderen?

Vroeger mijn knie hard gestoten .
Nu 25 jaar later pijn( na intensief gebruik en zware belasting
zoals traplopen).
Gewoon lopen geen probleem maar opstaan vanuit liggende
houding en op hurken zitten moeilijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook mogelijk dat de pijn nu niets te maken heeft met het stoten 25 jaar geleden. In die 25 jaar heb je je knie gebruikt en is hij enigzins versleten. Niet zo erg maar net zo dat je het merkt met zware belasting. Dan nog steeds is een afspraak bij de fysio handig. Misschien kan hij er wel wat aan doen, misschien ook niet, maar dat kunnen wij vanaf hier niet beoordelen.

Het beste antwoord

Dat zou best eens kunnen. Het kan in ieder gevaal geen kwaad er eens door een fysiotherapeut naar te laten kijken. Kan je gewoon heen zonder eerst via de huisarts te moeten. Mocht de fysiotherapeut je niet kunnen helpen dan kan hij wellicht wel adviseren wat je anders nog zou kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hebt je knie waarschijnlijk zo hard gestoten destijds, dat dit bij zware belasting, weer naar boven komt.

Natuurlijk kun je het uitleggen aan de fysiotherapeut en wellicht weet hij er wel raad mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fysiotherapie is goed voor spieren en banden, maar jouw klachten duiden daar niet op. Misschien is je kraakbeen in je knie wel versleten. Ga naar de dokter en vraag om een foto van de knie of laat je verwijzen naar een goede orthopeed bijvoorbeeld de Maartenskliniek in Woerden en nijmegen.