atopische eczeem is aangeboren, dat zit in je dna.
dat krijg je dus door erfelijkheid.
dus niet door wasmiddelen en of parfums, nee, deze dingen kunnen eczeem alleen maar erger maken, zo kan je meer jeuk krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eczeem is een abacteriële ontsteking van de huid, veroorzaakt door overgevoeligheid. De aanleg voor die overgevoeligheid is meestal aangeboren. Je huid is een uitscheidingsorgaan. De door de allergische reactie ontstane histamine is de belangrijkste oorzaak van eczeem. Er zijn verergeringsfactoren in de vorm van schimmels en stafylococcen. Die komen op een huid met eczeem vaker voor maar mijns inziens kun je daarbij de vraag van oorzaak en gevolg ook omdraaien. Een defecte huid kan ook een voedingsbodem voor schimmels en bacteriën zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij is het destijds uitgelegd dat mensen die eczeem hebben een "laagje huid "missen dat wordt niet aangemaakt zeg maar.Door middel van een hele vette zalf te gaan gebruiken zorgt de huid ervoor dat deze in balans blijft.Door droogte , eten en spanning kan eczeem erger worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe het precies ontstaat weet ik niet, maar ik weet wel dat water een belangrijke factor is.

Hard water droogt de huid namelijk uit en je hebt zo meer zeep(producten) nodig die de huid irriteren.

Zie de bron voor meer info...