ja, bij keelpijn veracht het in ieder geval, heb je keelontsteking, dan helpt gorgelen met zout water goed.
persoonlijk vind ik dit heel goor, maar werkt prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thee met honing kan werken door de warmte en de smerende functie van de honing. Net als het eten van dropjes (lekker en smeert de keel).

Bij serieuze keelpijn is het niet slecht om een zelfzorg medicijn te gebruiken. Dit kan met strepsils (ben ik zelf geen fan van, aangezien ik geen effect merk) of met bijvoorbeeld trachitol.

Een product als trachitol bevat een middel dat de keel ontsmet en een middel dat de keel verdoofd. Let op, als je er te vaak een neemt, voel je dat je tong ook verdoofd en dat is een vervelend gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt beter onverdunde honing nemen, honing en bepaalde stoffen in speeksel vormen samen een ontsmettingsmiddel.
Bij (beginnende) keelpijn neem ik, verspreid over de dag, lepeltjes honing, dit werkt echt!
Verder is het natuurlijk goed voor je keel om veel te drinken.
Zuigen op iets, b.v. drop of keelsnoepjes, zorgt voor een betere doorbloeding van je keelholte en is dus ook goed tegen keelpijn, alleen moet je niet teveel drop nemen omdat dit je bloeddruk kan verhogen.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn voormalige huisarts adviseerde gorgelen met, en drinken van, droge rode wijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik keelpijn voel opkomen, neem ik een Streptosil met dropsmaak. Als ik dat niet doe lijkt de verkoudheid makkelijker door te zetten. Het kan het idee zijn maar ik denk dat dit middel helpt om de opkomende verkoudheid tegen te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste werkt gorgelen met zout water... doe dat maar eens een paar keer t is vies maar je bent zo van je keelpijn af...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Af en toe een zout dropje helpt ook of strepsil. Of lekker een kopje Kamillethee of gemberthee. Een citroen opeten helpt ook.
www.omaweetraad.nl
Op deze site staan nog veel meer remedies tegen keelpijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga enkele teentjes knoflook pletten voeg de knoflook in een pannetje met water en laat het enkele minuten zachtjes koken
En laat het iets afkoelen en drink het vocht zonder de knoflook .
En je keelpijn gaat weg .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je wat echt een wondermiddel is. Gorgelen met saliethee. Als ik een ontsteking in mijn mond heb of keelpijn een paar keer gorgelen en de klachten verdwijnen als sneeuw voor de zon. Je kan een zak kopen in een kruidenwinkel of bestellen via internet. Het is heel desinfecterend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel goed bacteriedodend middel is Zilverwater. Je hoeft hier maar enkele keren mee te gorgelen en de keelpijn/beginnende ontsteking is verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tokolin dit is verkrijgbaar bij de drogist.Je doet een paar druppels op een suikerklontje en dan laten smelten op je tong doet echt wonderen.Ik weet dit uit ervaring.Het schijnt echt een super middel te zijn het helpt tegen meer dingen.Ook verkoudheid paar druppels in koudend water en er dan boven zitten met een theedoek erover.En je hebt minder last van je verkoudheid.