Hoe kan het dat ik het vaak koud heb na een dagje sauna?

Meestal als ik dan thuis ben (na een autorit van een uurtje) dan begin ik het na een uurtje koud te krijgen, rillen enzo. Hoe kan dat nou?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Je warmte regeling is even van slag door de grote temperatuurwisselingen op zo'n dag. Je lichaam werkt dan nog hard door om af te koelen, terwijl de omgevingstemperatuur al lager is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij komt dat mede door de volledige ontspanning.
Dat je dan zo lekker lui/moe wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan, minder energie om weer op te warmen.
Bovenstaand antwoord klopt. Het kan ook te maken hebben met het feit dat je lichaam vermoeid is geraakt van alle temperatuurwisselingen. Een dagje sauna is weliswaar ontspannend voor lichaam en geest, maar kost ook veel energie, omdat je veel vocht kwijtraakt en sneller dan normaal voedingsstoffen verbrandt. Eet en drink je op zo'n dag wel voldoende, tussen de saunarondjes door?

Toegevoegd na 35 seconden:
* antwoord dat klopt: ik bedoelde het antwoord van Platje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, voor dat eten en drinken zorg ik wel! Ben idd ook altijd kapot na zo'n dag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaa maar dat is mij te vroeg hoor hahaha
Alle drie bovenstaande antwoorden kloppen, kleine toevoeging, temperatuurverschillen kunnen je lichaam in een trage toestand brengen, loomheid/moeheid.

Daarom is het zo lekker, sauna!