Hoe kun je je weerstand en belastbaarheid opbouwen wanneer je continue ziek bent?

Ik heb fibromyalgie met ernstige pijnklachten waarvoor heftige medicatie. Mij is aangeraden om dmv fysio mijn belastbaarheid (en zo mijn weerstand) weer op te bouwen. Maar hoe kan dit als ik altijd maar ziek ben?
Dit is de tweede keer in vijf weken tijd dat ik voor de vijfde dag achter elkaar hoge koorts heb en hele dagen op bed lig omdat ik ontzettend ziek ben.
Mijn huisarts weet zelfs niet meer wat ze er mee moet. De orthopeed, welke in beide benen een injectie heeft gegeven voor slijmbeursontsteking heeft niets gezegd over dat deze injecties je weerstand doen laten zakken, dit moest ik gister horen van een pijnspecialist. Hebben jullie hier ervaringen mee? Ik vind het (buiten het feit dat ik er sacherijnig en depri van word) moeilijk om zo enkele weerstand op te bouwen?!

Toegevoegd na 11 minuten:
IK voeg er nog even aan toe: Ik heb goede voeding, slik exta vitaminen en mineralen en ben al bij verschillende homeopaten geweest. Ook verdere alternatieve geneeswijzen boden geen verbetering.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het feit dat je koorts hebt en je ellendig voelt betekent dat jouw lichaam heftig reageert op de fybromyalgie, Slijmbeursontsteking is duidelijk iets anders dan fybromyalgie en de behandeling van dit ziektebeeld lijkt me niet adequaat. Ik weet niet of het mogelijk is dat artsen een middel hebben om adequate pijnbehandeling te doen. Minder pijn geeft meer beweegelijkheid en verhoogd ook eetlust. Is er een vicueuze circel die ergens moet worden doorbroken. Leg je er niet bij neer en kijk of een second opinion mogelijk is, Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In de homeopathie zijn diverse middelen die een gunstige invloed uitoeven op weerstand echinacea forte is zo'n product maar er zijn ook nog sterkere middelen, maar ook je vitamine huishouding moet goed zijn en je mineralen. Goede voeding is natuurlijk van belang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door voedingssupplementen te nemen om weerstand te vergroten. Daarnaast is er sinds 1,5 maand een speciale massagevorm verkrijgbaar voor mensen met Fibromyalgie. Mogelijk biedt dat voor jouw ook nog mogelijkheden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Enige tijd heb ik ook nog een stuk geschreven over FM en bewegingsvormen hierin. Weet niet of ik het mag gebruiken (anders verwijderd een mod het maar), maar in de bron de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet weinig over fibromyalgie, maar kijk eens op de link met betrekking tot het verhogen van je weerstand:
http://www.leerwiki.nl/Weerstand_verhogen

Sterkte, en besef dat je met sacherijnig en depri worden, hoe begrijpelijk ook, geen steek verder komt.
Probeer gezond te eten en positief te denken.
Heb vertrouwen in de toekomst. Verspil je energie niet aan ergernis, omtrent je probleem, maar focus je op een oplossing!

Een begin daartoe, deze vraag op GV, heb je al gezet.
Nu verder!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor je lieve antwoord.... +1
Misschien naar een osteopaat navragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou je absoluut aanraden om plantaardig te gaan eten en veel rauwkost. Zuivel maakt slijm aan in je lijf waardoor je sneller verkouden wordt ed.
Sowieso is vlees, vi, zuivel en ei erg ongezond.
Zodra je deze producten uit je eetpatroon laat grijp je al veel sneller naar gezonde voedzame dingen die ook nog eens veel lekkerder zijn.
Zelf heb ik 18 jaar vlees gegeten, toen was ik om de 2 weken ziek. Als vegetariër ging het al beter met me, maar nog vaak lage weerstand, verkouden en geen energie. Nu eet ik anderhalf jaar plantaardig (dus naast vlees en vis ook geen zuivel en ei) en nu ben ik nooit meer ziek en barst ik van de energie.
Kijk voor recepten eens op www.plantaardigmaandag.nl
En het is ook leuk om je aan te melden voor nieuwsbrieven over rawfood vb www.thebestnaturaldiet.com (gratis e-book als je je aanmeld)
http://rawfoodcoach.blogspot.com/ (Nederlandstalig)

Je kunt me ook mailen voor persoonlijk voedingsadvies
zie www.happyherbi.com