ik heb vergroeiingen aan mijn vingers en mijn botten doen regelmatig pijn, wat zou dit kunnen zijn?

een paar vingers zijn vergroeid, ik heb ook een huidziekte psoriasis en regelmatig pijn aan de botten. Handen en voeten verkrampen ook vaak.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (5)

Dat klinkt als artrose. Laat je eens onderzoeken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Artrose
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet natuurlijk naar de dokter gaan. Maar ik krijg de indruk dat het om een reumatische aandoening gaat. Daar heeft een vriendin van mij - ook met psoriasis - ook last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vingers zijn vergroeid.....en je gaat nu via GV vragen wat het zou kunnen wezen??

Je hebt al die tijd gewacht (want vergroeien dat duurt wel even), waarom?

Het kan van alles zijn, ikzelf denk aan reuma of artrose.
Ga ermee naar de dokter! Niet bang zijn!
Als je eerder was gegaan, had je wellicht veel ellende kunnen voorkomen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste skusme.. ik ben in het ziekenhuis geweest.. en heb ze gevraagd wat het was.. ze konden mij dit niet vertellen.. alleen dat ze er niks aan konden doen.. vandaar dat ik een beetje ten einde raad ben.. en hier even mijn vraag stel..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad Yancha, als je in het ziekenhuis met zoiets wordt weggestuurd, is de eerstvolgende actie terug gaan naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste gast, vanwege je vraagstelling had ik een andere indruk. Excuses hiervoor.
Waardeloos voor je dat ze er tot nu toe niet achter zijn gekomen wat er aan de hand is.
Je moet absoluut voor een second opinion gaan!
Hoe kunnen ze je nou zeggen: 'We weten niet wat het is....maar we kunnen er niks aan doen!' Dat klopt toch niet?
Het gaat om je gezondheid, zoek net zolang door totdat de oorzaak gevonden is, laat je niet met een kluitje in het riet sturen hoor! Sterkte en succes.
Ik weet niet of je ook last hebt van moeheid, maar anders zou je wel es kunnen lijden aan Artritis Psoriatica.

Artritis psoriatica is een pijnlijke ontstekingsreactie in de gewrichten en pezen die gepaard kan gaan met psoriasis van de huid.

Typisch voor artritis psoriatica is pijn en zwelling van de gewrichten. Ook is er vaak sprake van stijfheid in de gewrichten, met name in de ochtenduren bij het opstaan. De normale functie van de gewrichten kan zó veranderen dat langere tijd staan of werken met de handen een probleem kan gaan worden.
Uiteindelijk kunnen ook permanente, zichtbare afwijkingen aan de gewrichten ontstaan.

Ik zou naar de huisarts gaan, dan kun je er iets tegen krijgen, zoals bv. ontstekingsremmers in combinatie met pijnstillers en verder zijn er wellicht meerdere medicijnen ten behoeve van jouw aandoeningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
D.m.v. een simpel bloedonderzoek kan men kijken of er ontstekingen in je lichaam aan de gang zijn waardoor die vergroeiingen ontstaan. bedenk bij jezelf of je in de familie meer mensen hebt met deze klachten.
Het lijkt me toch heel normaal dat ze je klachten serieus nemen.
Doen ze dat niet zou je het ziekenhuis kunnen aanklagen wat natuurlijk een allerlaatste redmiddel is.