Wat is een heel sterk, natuurlijk laxeermiddel?

Mijn vriendin heeft 6 dagen niet kunnen poepen. Medische drankjes hielpen niet, een anale vloeistof heeft een klein beetje gewerkt. Welke natuurlijke middelen kan ze innemen die haar stoelgang dusdanig bevorderen dat het niet anders kan of ze zit binnen de kortste keren haar hele darmstelsel te ledigen op het toilet? Anders moet ze binnenkort leeggezogen worden bij de dokter en dat lijkt ons niet zo leuk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
195.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk eraan dat ze bij het eten van vezels wel veel drinkt, anders heeft het een averechts effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht ze alsnog leeggezogen moeten worden, veel sterkte en beterschap alvast.. Of anders
Succes met het poepen :) (Dit klinkt zeker vaag..)

Het beste antwoord

Pruimen en pruimensap werken als een natuurlijk laxeermiddel. Laat gedroogde pruimen een nacht in water weken en eet ze 's avonds en 's morgens
Sennepeulen: verkruimel 1 à 2 sennepeulen in 120 ml kokend water en voeg daar een stukje zoethout aan toe. Het mengsel 10 minuten laten trekken, zeven en 's avonds drinken. Het duurt ongeveer 8 uur voor senne werkt en het kan een knagende maagpijn veroorzaken. Voeg daarom een theelepel venkelzaad toe
Cascara: is een sterk laxeermiddel dat de darm kan harmoniëren. U kan een aftreksel maken door een half tot een heel theelepel cascarabast een uur lang in 120 ml heet water te laten trekken. Zeven en opdrinken voor het slapengaan. Cascara werkt na een uur of 8 en kan knagende pijn veroorzaken
Lijnzaad: is een milder laxeermiddel. Het vormt een kalmerende massa in de darmen. Laat een theelepel lijnzaad een nacht weken in 150 ml koud water en voeg 's morgens toe aan uw ontbijt of laat een eetlepel zaad 2 uur in 150 ml heet water trekken, zeven en met wat honing drinken. Of nuttig een theelepel lijnzaadolie

Als je zeker wil zijn kan je een combinatie meerdere producten nemen
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

kamille thee drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een half zakje gedroogde pruimen eten!
Mag ook abrikozen zijn. Gegarandeerd dat ze moet poepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook vaak hetzelfde verstoppingsprobleem... Heeft ze ook al vloeibare vezels geprobeerd? En Lijnzaadolie of gebroken lijnzaad?
Bakken in olijfolie is ook vaak helpful want toen ik op vakantie was in Spanje heb ik er weinig last van geweest en kon ik gewoon elke dag naar de wc...
Ik ben benieuwd of iemand nog komt met een super idee want die neem ik natuurlijk ook van harte aan :) Succes en wens dr sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze al 6 dagen niet naar de toilet heeft kunnen gaan, is haar ontlasting al aardig ingedroogd. Als ze nu een laxeermiddel neemt, heb je kans dat ze overloop diaree krijgt. De harde ontlasting blijft dan gewoon zitten, en de rest gaat er langs af. Dus eerst moet dat weg. Dus alsnog die anale vloeistof proberen. Als het morgen geen resultaat heeft naar de huisarts.

Verder nu het werkelijke antwoord op je vraag, hieronder staan wat tips!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een flink glas olijfolie opdrinken en gedroogde pruimen er achteraan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vet laxeert niet, dat stopt juist.
Met natuurlijke middeltjes kom je niet zo ver. Veel tips gaan over middels met vezels of olien enzo. En die verzachten de ontlasting alleen vanaf de ingang als het ware. Mijn zoon heeft er regelmatig last van en dan krijg je poeders zoals Forlax om door water ofzo te doen en te drinken. Of lactulose-siroop. Maar ook dat helpt vanaf de ingang.

Volgende stap is een mild middel om de dikke darm te prikkelen zoals Microlax. Dat is een middel dat zonder recept te verkrijgen is bij de apotheek. Dat is een klein tubetje dat je anaal inbrengt en leegspuit. Dan zou je snel een flinke drang moeten krijgen en gaan je darmen aan de slag. Dan is de prop eruit en gaat het meestal weer goed.

Als dat dan nog niet werkt kom je uit bij een middel als bisacodyl. Dat is een sterker werkend middel om de darmen te prikkelen.

Toegevoegd na 24 minuten:
Wat ik natuurlijk bedoel met dat je met natuurlijke middeltjes niet zo ver komt is als je al een flinke verstopping hebt. Het is uiteraard heel verstandig om in een vroeg stadium al met lijnzaad, roosvicee laxo, pruimen, vezels, water en beweging aan de slag te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Pruimen natuurlijk zijn laxerend, of roosvicee laxo, ik heb wel ooit eens gehoord dat warme melk met suiker kan helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijke stoelgangthee van jacob hooy. Dit bevat folia sennae... Drink dit voor het slapen gaan en ik weet zeker dat het lukt de volgende morgen. Geen enkel natuurproduct bevat zo.n sterk laxeereffect. Werkt dit niet, dan zeker naar de dokter. Echt doen hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een paar keer stoelgang thee drinken avonds voor t slapen gaan..
en of bisacodyl tabletjes halen bij de apotheek, of prunasine drankje...daar ga je echt wel van poepen..
hou je eigen aan de voorschriften, dan is het verder niet belastend..
ook een glas warm water drinken wanneer ze wakker word wil ook wel helpen ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heleboel mentos eten. Helpt echt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als al eerder gezegs lijkt mij ook dat het flink is ingedroogd. Alle andere middeltjes helpen als je er eerder bijbent. Maar ook niet te veel/vaak gebruiken anders krijg je luie darmen. Eerst proberen met microlax, ander optie hoog klysma. Klinkt erger dan het is. Mits goed ingebracht doet het geen pijn. Is wel alleen verkrijgbaar bij huisarts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sta er van te kijken dat het nog niet genoemd is. Maar een perfect middel is bitterzout. ook wel magnesium sulfaat. dit kan je kopen bij je drogist of apotheek. 2 euro een ons. Je neemt een flinke eetlepel met een beetje appelsap (voor de smaak het is heel bitter) en wholaa een uur later ga je helemaal leeg. Ik gebruik het zelf ook. houdt er wel rekening mee dat je de rest van de dag thuis moet blijven. Doe dit 1 a 2 keer pper dag maar niet te snel achter elkaar. (ik dacht de eerste keer ook dat het niet werkte) google anders even als je er meer info over wilt. Ik vind het in iedere geval een succes. maar als je minder resoluut wil kan je rijstensap drinken of een aantal keer per dag een geraspte appel maar verder niets. Maar met dit laatste heb ik geen ervaring.

Toegevoegd na 27 minuten:
p.sje. Ik slik ook Orthiflor dat zijn darmbacteriën die herstellen je darm cultuur. Ook een aanradar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn moeder deed bij ons vroeger een stukje zeep een beetje puntig maken en anaal inbrengen,raar antwoord maar het hielp wel.
zoals hier al eerder gezegd,je moet inderdaad via de anale kant werken want anders blijft het harde zitten en stroomt inderdaad het zachte erlangs af naar buiten.
in geen geval persen,dat ivm aambeien,en dan heb je weer een probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel water drinken en veel bewegen. Zemelen eten en de schilletjes van het fruit mee eten. rauwe worteltjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staan hier al een heleboel goede tips, maar
bij mij helpt keukenstroop altijd. Gewoon een boterham met stroop of een lepel stroop nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pruimen.. sap dacht ik, heb je in fles, hebben wij hier ook.
Op het flesje staat ''Laxo'' volgens mij.
Maar pruimen hebben op zichzelf al laxerend effect ( gelezen).

Dus wellicht te proberen?

Groetjes

Toegevoegd na 7 minuten:
al gezegd zie ik.. jammer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een flesje appelcider met azijn,te verkrijgen bij Albert Heijn.
Een probaat middel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wonderolie.
wat het precies is weet ik niet,maar dat kregen wij vroeger thuis als het nodig was.zat in een flesje,waswaterig van kleur en glibberig.met weinig smaak.

Toegevoegd na 2 minuten:
het heet ook Castor oil.is plantaardig.
13 jaar geleden
Bruine bonen met rauwe of gebakken uien werkt normaal gesproken prima.