Is het normaal dat keelpijn na 6 dagen opeens erger wordt?

Ik ben 20 weken zwanger, ik ben afgelopen zaterdag ziek geworden, koorts de hele week (niet hoog, onder de 38.5), enorm veel hoesten de hele week (vannacht vreselijk gehoest echt non stop waardoor ik constant wakker werd).

Ik ben meerdere malen bij de huisarts geweest deze week maar die zegt niks te kunnen zien van een bacteriële infectie. Gisteravond is er nog in mijn keel gekeken.

Eigenlijk heb ik vandaag ook geen koorts meer gehad dus ik neem aan dat dit een goed signaal is. Ik vind het alleen zo gek dat mijn keelpijn vandaag erger lijkt, als ik zachtjes op mijn adamsappel druk doet het ook pijn, moet ik bang zijn voor een abces o.i.d? Ik voel me vandaag ook regelmatig misselijk, en een beetje verhoging.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Gewoon toch nog een keer de dokter bellen. Ik denk niet dat het een abces is, maar het kan wel een keelontsteking zijn die sluimerde en die nu doorzet. Ik zou in ieder geval geen enkel risico nemen.
Je kunt ook best keelpijn hebben door het hoesten, maar nogmaals: neem geen risico nu je zwanger bent.