Hoe krijg ik taai slijm in mijn longen los?

Ik moet steeds hoesten, maar normaal hoest ik dan ook wat op, maar het blijft nu zitten!

Toegevoegd na 30 minuten:
Ohja!
Ik heb trouwens al medicijnen voor astma (ventolin & flixotide) maar deze werken niet slijmoplossend volgens mij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8K

Antwoorden (9)

ik zou even lekker stomen boven een kom heet water, met een doek over je hoofd.
Rieneke1
13 jaar geleden
lauw water drinken

hete douche nemen

diep inademen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem Bisolvon (of eigen merk hoestdrank met dezelfde stofnaam: broomhexinehydrochloride). Lees de bijsluiter voor hoe vaak en hoe veel. Zit een maatbekertje bij. Het maakt het slijm dunner zodat je het beter kunt ophoesten.

Verkrijgbaar bij drogist of apotheek zonder recept.

Beterschap!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ter aanvulling: Broomhexinehydrochloride behoort tot de
groep slijmoplossende middelen. Het slijm in
de longen wordt opgelost en losgemaakt, zodat
het gemakkelijker kan worden opgehoest.

Toegevoegd na 32 minuten:
N.a.v. je aanvullende informatie:

Medicijnen voor astma werken vaatverwijdend. Volgens mij niet slijmoplossend. Als je veel last hebt van hoest zou ik toch even met de huisarts overleggen of je last hebt van vastzittende hoest of een verergering van je astma. Beiden hebben nl. een andere aanpak nodig.

Toegevoegd na 33 minuten:
en met "vaatverwijdend" bedoel ik je longvaten, niet je bloedvaten (-;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan idd een slijmoplosser nemen , en wat je ook kan doen als er iemand is die je kan helpen..
op je buik liggen, en het slijm los laten kloppen , aan iedere kant van je longen laten kloppen vanaf het midden van je rug naar de buitenkant, dan komt het slijm los..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt astma hebt zijn bovengenoemde antwoorden niet passend voor jouw situatie. Ik denk dat jij kwalificeert voor SERETIDE (en dat is wel slijmoplossend).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de huisarts en vraag om Spiriva dat is een medicijn dat slijm voorkomt .
En het is ook een soort inhalator maar dan wel in een andere vorm als ventolin .
Werkt echt goed .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast Bisolvon of andere slijmverdunnende medicijnen kun je aan een fysiotherapeut ook een techniek aanleren om efficient op te hoesten. Veel mensen blijven met veel inspanning vooral hoog hoesten terwijl het slijm ook dieper in de luchtwegen zit. Met een bepaalde verlengde uitademtechniek kun je dat slijm van diepere delen wat omhoog werken waardoor het op een makkelijk ophoestbaar niveau komt. Vraag eens een fysiotherapeut met ervaring op het gebied van COPD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
brandnetel thee is slijmoplossend. Zo zijn er meer kruiden maar moet je even googlen. Het helpt wel. Ik heb altijd brandnetel van zonnatura. Max. 3 kopjes een dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het echt taaislijm in de longen is dan kan je het laten loskloppen door een masseur