Kan je bij een bloedtest zien of er nicotine in je bloed zit?

Ik rook (e-cigarette) en vroeg me af of dit zichbaar zal zijn in mijn bloed, ik wordt getest voor mijn algemene gezondheid en hormonen.

8 maanden geleden
1.5K
Ritsuka
8 maanden geleden
Alleen als ze er specifiek naar zoeken
tinus1969
8 maanden geleden
Mag ik vragen wat de aanleiding voor deze test is?
tinus1969
8 maanden geleden
Overigens is het onverstandig om te verzwijgen dat je rookt, als je gezondheidsproblemen hebt en daarvoor bij een arts loopt.

Antwoorden (1)

Nicotine blijft één tot drie dagen in je bloedbaan en cotinine kan tot 10 dagen in het bloed worden gedetecteerd.

Nicotine in je bloed kan worden opgespoord met tests die kwalitatief (kijken of nicotine aanwezig is) en kwantitatief (kijken hoeveel nicotine aanwezig is) zijn. Deze tests kunnen nicotine, cotinine en een ander afbraakproduct genaamd anabasine opsporen.
8 maanden geleden
Wordt dit getest als dat niet de reden van edede test is?
Thecis
8 maanden geleden
Je moet er specifiek op testen. Anders detecteert je het niet.