moet ik 18+ zijn om een bestelde shisha pen en drank op te halen bij primera( minderjarig)?

Ik heb een shisha pen besteld en drank en ik heb het laten bezorgen bij primera, maar kan ik het ophalen(ben minderjarig) ondanks dat ik jonger ben dan 18+ of willen ze alleen je id zien om te controleren ofhet voor jou is (je naam)

alvast bedank voor je/uw antwoord

een jaar geleden
1.8K
TurfGraver
een jaar geleden
Dit is zo vaak gevraagd.
Als het goed is controleren ze je leeftijd.
Amadea
een jaar geleden
Ze zijn dat wettelijk verplicht sinds 1 juli 2021! Zie onder meer https://www.startpagina.nl/v/winkelen/online-winkelen/vraag/703920/laats-zon-nix18-product-besteld/
anne857
een jaar geleden
hoe kunne ze weten dat er bijvoorbeel een shisha in zit en geen aansteker bij die site vandaan?
TurfGraver
een jaar geleden
Ze weten niet wat er in zit maar moeten leeftijd controlen voordat ze het mogen afgeven.
Pakket is aangemerkt als 18+.
Amadea
een jaar geleden
Er zal ongetwijfeld een sticker op het pakketje zitten die dat aangeeft. Voordat jij het ging bestellen werd al gevraagd of je wel 18 + bent (en toen heb je dus gelogen) en tijdens het bestelproces is ook aangegeven dat legitimatie en leeftijdscontrole bij het ophalen plaatsvindt.

Antwoorden (1)

Ja, het is wettelijk verplicht om 18 jaar of ouder te zijn om alcoholische dranken, tabakswaren en shisha-pennen te mogen kopen en als pakketje af te halen of bezorgd te krijgen. Er vindt leeftijdscontrole plaats en je krijgt het dus niet mee!
Amadea
een jaar geleden